Lotus: S Räikkönenem se stále učíme pracovat, není to nic neobvyklého

Po dvou slabších GP se Kimi Räikkönen nevyhnul kritice v některých kruzích, ale tým Lotus ji odmítá a říká, že se neděje nic zvláštního.
Lotus: S Räikkönenem se stále učíme pracovat, není to nic neobvyklého

Räikkönen se do formule 1 vrátil po dvouleté absenci a po sedmi závodech není jeho bilance špatná: dvakrát stál na stupních vítězů, kromě Číny pokaždé bodoval a v tabulce šampionátu je před svým týmovým kolegou, přičemž na první místo ztrácí 33 bodů.

Ovšem v posledních dvou Grand Prix se mu moc nedařilo, protože si nerozumí s nejměkčí směsí pneumatik, získal v nich jen šest bodů. Navíc se v Monaku přidaly potíže s řízením a v kanadské kvalifikaci špatně fungující diferenciál. To některé pozorovatele přimělo ke kritice Räikkönena. Jacques Villeneuve, jenž se v minulosti také vracel do formule 1 po přestávce, dokonce prohlásil, že by se Lotus mohl svého finského pilota zbavit.

"Všechno to patří k tomu, jak se tým a jezdec vzájemně učí si rozumět," komentoval šéf týmu Eric Boullier Finovy nezdary pro Autosport. "Měli jsme v týmu dva nové jezdce a každý z nich má svůj jezdecký styl a vlastnosti. Prostě to patří k procesu učení a týmy, jako jsou McLaren, Red Bull Racing a Ferrari, mají jezdecké sestavy, se kterými jsou zvyklé pracovat."

"Letos jsme měli dva nové jezdce, jeden z nich byl téměř úplný nováček. A co se týče Kimiho, jen jsme potřebovali čas na přizpůsobení. Prostě to k tomu patří, že musíme pochopit jeho jezdecký styl, přizpůsobit se a zjistit, jak co nejlépe spolupracovat."

Lotus si letos nemůže stěžovat, protože už teď má o 31 bodů více, než získal za celou loňskou sezónu, přičemž na třetím místě v poháru konstruktérů za sebou drží mimo jiné Ferrari a Mercedes. Enstonští sice často hovoří o tom, jak rádi by získali vítězství v závodě, ale podle Boulliera nejde o zoufalství.

"Určitě tu není žádná frustrace," řekl. "Myslím, že bychom měli být hrdí na to, co jsme doposud dokázali, a já můžu jen pochválit úsilí naší továrny a všech lidí. Není důvod k frustraci, nacházíme se v novém cyklu, s novými jezdci, a víme, že nemůžeme být perfektní od prvního závodu."

"Je třeba se neustále zlepšovat. Naše auto ztrácelo (v minulých sezónách) trochu víc než ostatní, takže nám chvíli trvalo, než nám začalo fungovat jako celek. Ale je příjemné mít dobrá očekávání."

Majitel týmu Gérard Lopez nedávno prohlásil, že mu ke spokojenosti stačí pravidelné body a čtvrté místo mezi týmy.

Další článek: Mallya si je jistý, že se i Force India může ukázat na stupních vítězů

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)