Lotus: Potvrdilo se, že nejet na první testy bylo správným rozhodnutím

Majitel a šéf Lotusu F1 Gérard Lopez míní, že čas ukázal, že vynechání prvních testů bylo to nejlepší, co mohl jeho tým udělat.
Lotus: Potvrdilo se, že nejet na první testy bylo správným rozhodnutím

Když z Enstonu přišla zpráva, že Lotus na první testy do Jerezu nepřijede, bylo to vnímáno jako odraz problémů, které tým má. Zvlášť ve chvíli, kdy se ukázalo, že všichni ostatní jezdit budou.

Jenomže do Jerezu přijel Renault s nepřipraveným motorem, takže jeho týmy strávily většinu času v garážích. "Udělali jsme dobře, že jsme do Jerezu napoprvé nejeli," komentoval Lopez pro Infosport+.

"Říkali jsme si, že budou problémy, a nakonec jsme viděli, že tomu tak skutečně bylo. Slyšeli jsme hodně kritiky kvůli tomu, že jsme tam nejeli. Lidé říkali, že tam nejedeme kvůli svému rozpočtu, ale jet tam o týden později stojí stejné peníze, takže bylo trochu hloupé to říkat."

V Jerezu byl Lotus až minulý týden v pátek a v sobotu, jezdil v rámci filmových dní. První den sice odjel jen jedno kolo, ale Lopez tvrdí, že to měl v plánu.

"Věděli jsme, co děláme. Přijeli jsme v pátek s plánem odjet jedno kontrolní kolo. Nevěděli jsme, kdy ho odjedeme, ale pro pátek to byl jediný cíl, protože bylo potřeba smontovat auto a my jsme věděli, že víc ten den nestihneme."

"Možná jsme mohli přidat dvě kola, ale to by nebyl žádný rozdíl, prostě protože to kontrolní kolo umožnilo ověřit, jestli je auto dobře smontované, aniž bychom moc riskovali. To nám umožnilo se do toho pustit v sobotu produktivním způsobem."

V sobotu odjel Lotus E22 plných 100 kilometrů, které mu umožňují pravidla, tedy celkem 22 kol.

"Byli jsme velmi dobře připravení a druhý den jsme dosáhli dovolené hranice kilometrů bez jakýchkoliv problémů. Žádné přehřívání, žádné problémy se softwarem nebo hydraulikou, nic."

"Auto šlapalo jako hodinky, což je dost udivující, když se podíváme, co se předtím dělo v Jerezu. Jsme připraveni na Bahrajn, abychom tam začali jezdit hned od první hodiny."

"Nemáme žádné problémy s šasi, ani s motorem Renault. S Renaultem úzce spolupracujeme. Víme, že je třeba odvést ještě hodně práce na mapování motoru, ale musíme uznat, že nám pohonná jednotka Renaultu fungovala dobře. Dělá přesně to, co po ní chceme. V našem případě teď jde o jemné ladění."

Lotus proto podle Lopeze nemusí měnit své plány. "Cíle se nezměnily. Zůstáváme týmem, který chce vyhrávat závody a obsazovat stupně vítězů. Pak uvidíme, kam nás to dostane v šampionátu, podobně jako loni."

"Doufáme, že letos začneme hned pozitivně. Myslíme si, že na to máme auto. Uvidíme, jak si stojí Renault s motorem ve srovnání s Mercedesem, ale jak jsem řekl, úzce s nimi spolupracujeme a oni nám garantují, že bude fungovat. Zcela jim důvěřujeme. Takže nevidím důvod, proč bychom neměli mít dobrý motor."

"A ve chvíli, kdy budeme mít dobrý motor a šasi bude fungovat, a my si myslíme, že to tak bude, domnívám se, že není důvod, proč bychom nedělali to, co se od nás čeká, a to, co od týmu čekáme už dva roky. To znamená pódia, vítězství a možná trochu víc, pokud se sezóna vyvine pozitivně."

Toho všeho má Lotus dosahovat s novým šéfem, ale Lopez zatím nikoho nevybral. Jen prozradil, že má seznam tří kandidátů, a potvrdil, že jedním z nich je Olivier Quesnel.

Diskuze (28) Další článek: Renault si s Lotusem ověřil upravenou pohonnou jednotku, jezdila bez problémů
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10