Lotus postaví celou zadní část vozu po vzoru Red Bullu

Monopost Lotusu pro příští sezónu bude mít s vozem Red Bullu společných více věcí, než je jen převodovka. Technický ředitel malajsijského týmu Mike Gascoyne se rozhodl vydat cestou Adriana Neweyho.
Lotus postaví celou zadní část vozu po vzoru Red Bullu

Lotus nedávno oznámil, že od příští sezóny bude nakupovat převodovky od Red Bullu. Potvrzení motorů Renault by mělo následovat brzy. Gascoyne v rozhovoru pro Autosport uvedl, že Lotus navíc použije zadní zavěšení s tažnou tyčí, kterým se od loňska vyznačuje vůz Red Bullu. Ale vyvine si ho sám.

"Měli jsme různé nabídky řešení, ale převodovka 2010 by nebyla schopná pojmout konfiguraci zavěšení, kterou chceme," řekl. "Red Bull Racing nám to byl schopen nabídnout s moderními technologiemi. To řešení je velmi lehké a dá se spojit s konfigurací zavěšení a motorem, který chceme."

Lotus chtěl změnu proto, že jeho současný technický komplet motoru Cosworth a převodovky X-Trac nebyl vždy spolehlivý. A podle Gascoyna si malý tým nemůže dovolit vývoj těchto komponent sám, proto musí nakupovat. Věří, že s novým kompletem bude spokojený.

"Vyřešili jsme tak nejen svůj problém, ale zároveň jsme udělali krok vpřed," hodnotil. "Pointa je ta, že budeme vědět, že většina mechanických dílů je na špičkové úrovni, takže budeme moci soustředit většinu svého programu a zdrojů na díly, které vůz zrychlí."

Lotus si od příští sezóny slibuje významné zlepšení, které mu umožní bojovat s týmy středu pole. Nemalé přínosy si slibuje také od svého týmu GP2. Tato závodní série bude totiž používat stejné pneumatiky jako formule 1 a většinu závodních víkendů zjezdí na stejných okruzích. Lotus proto bude mít víc dat. "Podle toho, co víme o chování vozu GP2 a Toyoty (testovací formule 1 Pirelli), rozdíly ve výsledcích nejsou. Myslím, že získáme velmi užitečné informace a pro jezdce GP2 je přínosné mít skutečné spojení s týmem formule 1," dodal Gascoyne.

Diskuze (43) Další článek: Novým technickým ředitelem Force Indie se stane Andy Green
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
13:41 | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10