Lotus odvedl hodně práce na voze 2013, teď má víc času na ten letošní

Tým Lotus zvolil ve vývoji odlišný přístup než v minulých letech, aby měl silný závěr sezóny. Věří proto v dobré výsledky.
Lotus odvedl hodně práce na voze 2013, teď má víc času na ten letošní

Lotus již dříve přiznal, že letos bude své auto vyvíjet déle než v minulých letech. "Jedna z věcí, které náš tým dělal v minulých letech špatně, byla, že jsme až příliš brzy byli připraveni vše věnovat novému autu," zopakoval technický ředitel týmu James Allison.

Enstonští se proto už na začátku letošního roku rozhodli, že budou současný monopost E20 vyvíjet o trochu déle. Jenomže to není tak jednoduché, protože auto 2013 není možné ošidit.

"Sezóna příští rok začne v danou dobu a nikdo vám to nijak neulehčí, budete muset být připraveni. Příprava některých dílů toho vozu si vyžaduje měsíce a nemůžete to odložit, musíte na nich pracovat," připomněl Allison.

A jak to tedy Lotus vyřešil? Vozu 2013 věnoval víc času v první polovině sezóny, aby měl na E20 víc času v té druhé.

"Je to záležitost načasování. My jsme rozhodli, že se budeme trochu víc snažit s příštím vozem v první polovině sezóny. Takže následujícímu vozu jsme už věnovali víc úsilí než v minulých letech."

Šlo především o určení základních parametrů vozu, jako je rozvor, architektura zavěšení kol a podobné věci. Takže to nebyl vývoj, jehož výsledky by šlo využít na letošním monopostu.

Allisona teď pochopitelně těžší, že i při tomto postupu udržel Lotus krok s konkurencí. Po letní přestávce by měl být ještě lepší.

"Tu cenu jsme už zaplatili, už jsme tu investici udělali (do vývoje vozu 2013). Takže dopady, které to mělo, jsou už započtené do našich letošních dosavadních výsledků."

"Díky tomu, že jsme mu věnovali trochu víc úsilí dřív, jsme získali volnost vyvíjet po letní přestávce současné auto déle. Vozu pro příští rok tedy nevěnujeme o nic méně času, jen jsme to trochu posunuli."

"Vzhledem k vývoji, který jsme letos doposud odvedli a udrželi krok s ostatními v době, kdy jsme kladli trochu větší důraz na příští auto, mám dobrý pocit z druhé poloviny sezóny."

Další článek: Prohlídka továrny týmu Caterham

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00