Balík úprav, který Lotus nasadí na E21 v Silverstonu, by měl zajistit významné výkonnostní zlepšení, i když nejdůležitější bude jeho relativní velikost ve srovnání se soupeři.
"Máme užší a těsnější karoserii, která by měla být přínosná, hlavně pokud bude v Silverstonu chladno," vysvětloval provozní šéf týmu Alan Permane. "Je tu nové křídlo, profily zavěšení a vylepšení zavěšení, navíc k dalším úpravám aerodynamiky. To všechno dohromady by nám mělo dát letošní největší krok vpřed."
Lotus si nové díly alespoň částečně ověřil v testu aerodynamiky na rovince, který uskutečnil po Grand Prix Kanady. "Ale nasadíme je v kontextu zřejmě také významných vylepšení všech našich soupeřů," připomněl Permane.
Problémy, které měl tým v Montrealu a částečně i v Monaku, by se v každém případě už neměly opakovat, protože se jednalo o specifické tratě.
"Naštěstí v této sezóně už nejsou žádné okruhy s nízkou energií (pro pneumatiky). Ze současných okruhů mají nízkou energii Montreal, Monako a Hockenheim. Dva z nich už letos máme za sebou a ten třetí není v kalendáři 2013. Byl bych překvapený, kdybychom v této sezóně znovu měli problémy jako v Montrealu," dodal Permane.
Šéf týmu Eric Boullier proto věří, že se Lotus udrží v boji o tituly. "Ano a naše úsilí určitě nezastaví dva víkendy špatných výsledků. Pro E21 máme do Silverstonu velmi slušný balík s několika díly, které by nám měly pomoci s výkonností, a také budeme mít později v sezóně mnoho dalších vylepšení."