DDRS týmu Lotus bude mít závodní premiéru pravděpodobně až v Singapuru, na velmi rychlé Monze by mělo minimální přínosy.
Dvojité DRS chtěl enstonský tým původně nasadit do Grand Prix Belgie, kde měl podle některých odhadů potenciál zkrátit čas na kolo až o půl sekundy tím, jak zvyšuje maximální rychlost na rovinkách. Protože si ho ale nemohl v trénincích řádně odzkoušet, z vozů ho po pátku odstranil.
Šéf týmu Eric Boullier prozradil, že se na E20 v Monze zřejmě nevrátí. "Jsem přesvědčený, že ho nepoužijeme, protože Monza je Monza. Má odlišnou konfiguraci aerodynamiky."
Týmy totiž pro GP Itálie vyvíjejí speciální balíky aerodynamiky s nízkým odporem vzduchu v každém případě, takže by DDRS přinášelo jen minimální zisky. Další příležitostí pro jeho nasazení bude závod v Singapuru.
Systém Lotusu pouští od určité rychlosti vzduch nasaváný na krytu motoru průduchem do zadního křídla, čímž snižuje jeho odpor vzduchu. Mercedes připravuje podobné řešení, takže takto chce foukat nejen přední křídlo jako doposud, ale i to zadní, čímž vytváří trojité DRS.