Technický šéf týmu Lotus James Allison prozradil, že součástí velkého balíku úprav pro Koreu budou Coanda výfuky.
Řešení výfuků využívající Coanda efekt pro směrování výfukových plynů k podlaze vozu jako první nasadil už v zimních testech McLaren. Postupně se k němu přidaly všechny přední týmy, poslední na řadě je Lotus.
"S našimi relativně přímými výfuky, které maximalizují výkon (motoru), jsme byli tak trochu osamoceni," uznal Allison. "Ale už od doby před představením E20 jsme až doteď vedli paralelní vývoj v našem aerodynamickém tunelu, který byl založený na Coanda výfucích."
"Jakmile jsme viděli, že potenciální zisky systému Coanda překonávají naše současné řešení, bylo zřejmě, že ho musíme nasadit, a to kvůli ziskům v poslední čtvrtině sezóny i kvůli učení pro příští rok. Naši první verzi těchto výfuků nasadíme v Koreji."
Jako poslední z předních týmů nasadil Coanda výfuky Mercedes, ale přiznal, že jejich vyladění bude trvat delší dobu. Allison potvrdil, že se jedná o velkou změnu.
"Není to tak velké jako výfuky foukající podlahu v roce 2011," vysvětloval. "Loni bylo dost náročné zajistit, aby výfuky nepodpálily auto. Coanda systém není tak přímý a plyny se trochu ochladí, než přijdou do kontaktu s podlahou, takže se to zvládá trochu snadněji."
"Ale i tak je třeba udělat dost změn, včetně Coke panelů, nových výfuků, panelů u výfuků, izolací podlahy atd. Nicméně je to velká změna spíš než obrovská. Také je snadnější to nasadit a sundat při testování."
Aby měl Lotus co nejvíce času se soustředit na nové výfuky, odkládá ladění svého dvojitého DRS. "Nasazení tohoto systému se nám moc nepodařilo. Zajistit, aby se systém správně zapínal, bylo v rámci omezených tréninkových možností těžší, než jsem očekával."
"Sundáme ho, znovu se nad ním zamyslíme a pravděpodobně ho znovu zkusíme v testu mladých talentů v Abú Zabí, kde budeme mít víc času na systematický vývoj."