Ačkoliv si tým Lotus nechal u letošního vozu prostor pro KERS, nakonec tento systém nasadí až v příští sezóně. Pomůže mu s tím nový sponzor.
Majitel týmu Lotus Tony Fernandes před sezónou prohlásil, že KERS je pro jeho tým v současnosti velkým rizikem, protože se jedná o komplikovanou záležitost, která nepřináší tak velké zisky, jakých může nový tým dosáhnout v jiných oblastech.
Letošní monopost přesto Lotus koncipoval tak, aby do něj v případě potřeby mohl integrovat systém na rekuperaci kinetické energie později v sezóně. To se ale nestane, KERS bude mít tým až příští rok. S financováním mu pomůže nový sponzor GE (General Electric).
Do technické spolupráce Lotus zapojil i automobilku Caterham, kterou nedávno koupil. "Je to velké plus, nejen finančně, ale i technologicky," dodal Fernandes ke spolupráci s GE pro CNN. KERS používají letos všechny ostatní stáje kromě Virginu a HRT.
Lotusu se zatím daří neustále zlepšovat a začíná být vážnou konkurencí pro týmy, jako jsou Force India nebo Toro Rosso. Vzorem pro Fernandese je Red Bull Racing.
"Chtěli bychom je stoprocentně napodobit," řekl. "Skvělé je, že před pěti lety byl Red Bull v pozici, v jaké jsme teď my. Ve skutečnosti byli trochu napřed, protože koupili od Stewartu existující továrnu, ale byli vzadu a o pět let později se stali mistry."
"To nás povzbuzuje. Víte, za 18 měsíců jsme vybudovali továrnu z ničeho. Vůz jsme v Bahrajnu postavili na rošt po osmi měsících. A kvalifikace (v Kanadě) pro nás byla skvělá. Přibližujeme se středu pole. Red Bull vyvolal vzrušení a nové týmy, jako jsme my, jsou plné nadějí."