Lotus měl v kvalifikaci problémy s pneumatikami

Lotus měl v kvalifikaci problémy s pneumatikami

Tým z Enstone má sice oba piloty v první desítce, ale Romain Grosjean i Kimi Räikkönen mysleli na lepší výsledek. Nejtěžší pro ně dnes bylo dostat pneumatiky do správné pracovní teploty.

Oba jezdci Lotusu postoupili v Monaku do třetí části kvalifikace. Romain Grosjean zajel pátý nejrychlejší čas a díky penalizaci Michaela Schumachera se posune o příčku dopředu. Kimi Räikkönen se kvalifikoval jako osmý.

Jenže Grosjean očekával lepší výsledek. "Na začátku třetí části kvalifikace jsem zajel velmi dobré kolo, ale na druhé sadě pneumatik jsem se nedokázal zlepšit. To byla škoda, protože naše strategie na konec kvalifikace byla perfektní. Provoz nebyl tak špatný, ale ztratili jsme ve druhém sektoru," litoval Francouz, který věří, že bylo možné dosáhnout i na pole position. "Čtvrté místo není takové, na kterém jsme chtěli být, ale závod bude dlouhý."

Úřadující šampión GP2 ví, že závod v Monaku je vždy těžký. "Nicméně, naše auto je s plnou nádrží docela dobré. Uvidíme, co budeme moci udělat," dodal.

Ani Räikkönen nebyl spokojen. "Od prvního tréninku jsme byli trochu vzadu, snažili jsme se to dohnat. Auto je v pořádku, největší dnešní problém byl přimět pneumatiky, aby pracovaly správně. Bylo obtížné zahřát je na ideální teplotu," vzpomínal. "Ve svém nejlepším kole jsem mohl být trochu rychlejší. Špatně jsem najel do sekce okolo plaveckého bazénu. Je to trochu zklamání, ale nemůžete vždy udělat vše správně."

Mistr světa z roku 2007 si je vědom, že v Monaku není jednoduché předjíždět. "Stát se může všechno, doufejme, že zítra můžeme dosáhnout něčeho dobrého," věří Fin.

Zklamaný byl i ředitel traťových operací Alan Permane. "Vzhledem k tempu, jaké jsme měli ve čtvrtek a dnes ráno, jsme očekávali lepší výsledek. Monako je místo, kde je těžké, aby vám v jednom kole vše vyšlo. Za každou chybu přichází trest. Přesto jsme reálně mysleli na první řadu. Skutečnost, že jsme na ni nedosáhli, byla pro nás hořkou pilulkou," litoval inženýr a upozornil, že vzhledem k profilu tratě je v Monte Carlu těžké předjíždět i s čerstvými pneumatikami, DRS, KERS a dalšími faktory. Navíc tu pomalejší vozy často mohou zdržet ty rychlejší i několik kol.

Největší šanci tak Permane vidí v případném dešti či souhře jiných událostí. "Samozřejmě se zaměříme také na přípravu strategie. E20 umí dobře pracovat s pneumatikami. Monako často přináší řadu překvapení, takže pódium určitě není mimo naše možnosti," dodal optimisticky.

Doporučujeme

Články odjinud