Lotus měl při nižších teplotách problémy na středních pneumatikách

Lotus měl při nižších teplotách problémy na středních pneumatikách

Lotusu se na tvrdších pneumatikách dařilo, na středních měl ale při nižších teplotách problémy. Osmého Grosjeana a devátého Räikkönena dělilo 0,007 sekundy.

Přestože v první části kvalifikace na Velkou cenu Velké Británie v Silverstone se jezdci Lotusu pohybovali v popředí, ve třetí fázi zůstali až na konci první desítky. Romain Grosjean byl osmý, Kimi Räikkönen devátý.

Grosjean, který startoval s upravenou karoserií, upozornil, že vůz byl rychlý na tvrdé směsi pneumatik, ale na střední nebyl konkurenceschopný. "Nevím, jestli je to kvůli počasí, nebo něčemu jinému, ale nebyli jsme na nich tak dobří jako v ranním tréninku, proto jsme se nekvalifikovali výše," vysvětlil. "Tvrdě pracujeme, jdeme správným směrem, ale pneumatiky stále hrají klíčovou roli. Se svým dnešním výkonem jsem celkem spokojen."

Räikkönen zkoušel na voze jiné modifikace než Francouz, ale zaostal jen o 0,007 sekundy. "V kvalifikaci to mezi námi bylo vyrovnané, myslím, že jsme oba z auta vytěžili maximum. Není to ideální, raději bychom byli na startovním roštu výše, ale takhle to je," zhodnotil. V závodě chce pochopitelně lepší výsledek. "Většinou se nám to daří, doufejme, že zítra nastane stejný případ."

I když by si ředitel traťových operací Alan Permane rovněž představoval lepší výsledek, nakonec byl poměrně spokojen. "Romain neměl perfektní poslední kolo, v patnácté zatáčce byl nedotáčivý, Kimi tam nebyl o moc rychlejší," uvedl. a přiznal, že Grosjean se svými inženýry uvažoval o nasazení tvrdší směsi i v třetí část kvalifikace. "V první fázi na nich jezdil velmi dobře. Nicméně obě směsi vyhovují požadavkům Silverstone, to umožní pro zítřek různé varianty strategií."

Permane dodal, že vozu E21 vyhovují vyšší teploty, ve které v závodě doufá. Na dotaz, jakou plánuje na zítřek strategii, vtipně a pravdivě odpověděl: "Jet rychle a nehavarovat."

Doporučujeme

Články odjinud