Německý magazín Auto Motor und Sport uvedl, že za problémem možná nechtěně stojí specialista na uhlíková vlákna, kterého Lotus loni přetáhl od Red Bullu. Ten si podle všeho stanovil příliš ambiciozní cíle, když se snažil co nejvíce redukovat váhu jednotlivých kompozitů.
V testech, jež se budou konat příští týden, by však už měly být veškeré problémy vyřešeny. Lotus původně tvrdil, že problémy se týkaly pouze šasi, které přivezl do Barcelony. S vozem použitým v Jerezu prý problémy nebyly. Své potíže však nespecifikoval.
Lotus kvůli problémům se zavěšením přišel o čtyři cenné testovací dny, a tak hodlá příští týden v Barceloně po vzoru Mercedesu setrvat o jeden den déle (psali jsme zde). V Jerezu se Lotus předvedl v dobré formě a špitalo se o něm jako o možném černém koni šampionátu. Barcelona tudíž v tomto ohledu přinesla jisté rozčarování.