Lotus kvůli dnešním podmínkám nemohl plně využít svůj potenciál

Lotus kvůli dnešním podmínkám nemohl plně využít svůj potenciál

V úvodu na mokru nabrali oba jezdci půlminutovou ztrátu na nejlepší. Když se v Sepangu vyjasnilo, zlepšilo se i postavení Lotusu. Romain Grosjean dojel šestý a Kimi Räikkönen sedmý.

Lotus v Malajsii nenavázal na vítězství z Austrálie a v Sepangu do bojů o nejvyšší příčky nezasáhl. Romain Grosjean dojel šestý a Kimi Räikkönen sedmý. oba piloti opět prokázali schopnost šetřit pneumatiky, jeli na tři zastávky, tedy o jednu méně než většina závodního pole.

Grosjean byl dnes s výsledkem celkem spokojen. "Byl to obtížný závod, začali jsme na mokru, končili na suchu, ale to v Malajsii očekáváte. Ve střední fázi závodu jsem strávil dost času za Felipem. Jsem si jistý, že kdybych ho mohl předjet dříve, zůstal bych před ním. Na konci ale odešly mé pneumatiky, takže bylo lepší nechat ho odjet," vzpomínal Francouz. "Není to výsledek, jaký jsme na začátku víkendu chtěli, ale nakonec to jsou další body pro tým a v Šanghaji se zkusíme vrátit silnější."

Räikkönen navázal na slova týmového kolegy o slušném pátku, ale obtížnějších následujících dvou dnech. "Od sobotního rána jsme měli problémy s přilnavostí. Na startu jsem ztratil část předního křídla, což mi moc nepomohlo. Nakonec jsme získali několik bodů, což je lepší než odjíždět s prázdnou," vysvětlil aktuálně druhý jezdec celkové klasifikace. "Pokud dostaneme auto na stejnou úroveň, jakou mělo v Austrálii, jsem si jistý, že budeme znovu vepředu."

Šéf týmu Eric Boullier rovněž uvedl, že pro tým to nebyl nejlepší den, ale s ohledem na startovní pozice považuje výsledek za solidní. "S dnešními podmínkami jsme bohužel neviděli plný potenciál auta. Čas, který jsme ztratili na startu, bylo rovněž těžké dohnat. Výsledek s přijatelnou ztrátou na špičku je důkazem dobré práce jezdců, týmu a strategie. Jsem si jistý, že za normálních podmínek můžeme očekávat lepší výsledky," věří.

Na slova svého šéfa navázal i technický ředitel James Allison, který považuje za frustrující, že vozy nabraly už v úvodních sedmi kolech půlminutovou ztrátu na nejlepší. Počínání v další fázi závodu už ale hodnotí jako slušné.

Ricardo Penteado z Renaultu připomněl, že Velká cena Malajsie je velmi náročná na motory, proto se tým pro tento závod rozhodl nasadit nové jednotky. "Když se podíváme, jak je to vepředu těsné, až později poznáme, jak se nám tento tah s malým ziskem vyplatil," zhodnotil.

Doporučujeme

Články odjinud