Lotus je možná až moc šetrný k pneumatikám, vadí mu nižší teploty

Lotus je možná až moc šetrný k pneumatikám, vadí mu nižší teploty

Ani u Lotusu si s pneumatikami Pirelli nerozumí stoprocentně, i když mají opačné problémy než většina soupeřů. Z výhody se může lehce stát nevýhoda.

V letošní sezóně týmy trápí u pneumatik nejčastěji degradace, tedy ztráta jejich výkonnosti v důsledku přehřívání. Lotus postavil své auto tak, aby minimalizoval riziko přehřívání pneumatik, což ale na druhé straně přináší problémy v chladnějším počasí, protože se mu nedaří obutí zahřát a udržet ve správném teplotním rozpětí.

Naposledy se o tom přesvědčil enstonský tým v Monaku, během relativně teplého čtvrtka se mu v trénincích dařilo nejvíce, s poklesem teplot pak jeho výkonnost klesala, přičemž největší problémy přišly v závodě, kdy byla největší zima.

"Bylo znepokojivé, že se naše závodní rychlost zhoršovala, velmi souvisí s počasím," přiznal šéf týmu Eric Boullier v rozhovoru pro Autosport. "Když víte, že budou pneumatiky trpět degradací, tak chcete postavit auto, které té degradaci zabrání."

"Ale my jsme neočekávali, že se v důsledku toho z této silné stránky stane také slabina, když klesnou teploty."

Lotus teď tedy s jistotou ví, že je v největší výhodě, když je teplo, jako například v Bahrajnu. V takových podmínkách totiž nejenže dokáže pneumatiky správně zahřívat a dostávat z nich maximum, ale na druhé straně také těží z toho, že soupeře významně zpomalí degradace.

Doporučujeme

Články odjinud