Lotus chce využít F1 po vzoru Ferrari k propagaci silničních vozů

Obchodní potenciál týmu bude využívat naplno.
Malajci vstoupí do formule 1 v roce 2010 s nemalými ambicemi, ke sportovním úspěchům by rádi přidali i ty obchodní. Podle šéfa Lotusu F1 Tonyho Fernandese nebyl marketingový potenciál týmů doposud využíván naplno. Začít chce u silničních vozů Lotus.

"Lotus je komplikovaná značka," řekl Fernandes pro Autosport. "Proton v Malajsii samozřejmě vlastní Lotus a my s nimi máme licenční smlouvu. Myslím, že se tento vztah s postupem času upevní a Group Lotus časem zřejmě koupí podíl v týmu."

"Čím dál více technologií půjde od nás do (silničních) vozů Lotus, my budeme vozy Lotus propagovat a podle mě to nebude odlišné od toho, jak funguje Ferrari."

Lotus je ve formuli 1 slavné jméno, ale na startovní rošt se vrací bez vazeb na své historické kořeny. Fernandes v tomto ohledu nechce nic předstírat.

"Nemyslím, že bychom si mohli nárokovat dědictví Lotusu," řekl. "Ale určitě ho budeme oslavovat a pracovat s ním. Máme hodně nápadů. Jednali jsme o tom, že bychom na letošní GP Malajsie udělali něco jako festival v Goodwoodu a přijelo by hodně fanoušků Lotusu se svými vozy."

"Ten odkaz lze oslavovat mnoha způsoby. Má fenomenální historii, je to fenomenální značka. Nemůžeme si ho nárokovat, ale budeme s ním pracovat, oslavovat a ctít ho."

Fernandes však nehodlá skončit ve formuli 1 u značky Lotus. Jako zakladatel a majitel Air Asia má mnohem větší plány na komerční využití přímé účasti na vrcholu motorsportu.

"Obecně vzato jsou týmy formule 1 týmy skutečných závodníků," uvedl. "Myslím, že obchodní stránka formule 1 nebyla vždy využita k nejlepšímu prospěchu sponzorů. Jelikož jsme na obou stranách, tak víme, co sponzoři chtějí. Teď máme tým, takže se budeme snažit dát obě strany dohromady a nabídnout sponzorům větší hodnotu."

"Nejsem si jistý, jestli tradiční postup pouhého nalepení jména na vůz za účelem propagace značky bude do budoucna stačit. Týmy formule 1 si podle mě musí hledat další zdroje příjmů a my máme na další tři nebo čtyři roky mnoho nápadů."

Fernandes vidí potenciál zejména v Asii. Očekává, že v tomto regionu a především pak v Malajsii vzroste díky účasti Lotusu zájem o formuli 1. V národních týmech, jako bude například i USF1, vidí další možnosti rozvoje.

I když je formule 1 zasažená stejně jako zbytek světa ekonomickou krizí, je podle Fernandese na založení nového týmu vhodná doba. Navzdory skutečnosti, že byly zrušeny rozpočtové stropy a Lotus F1 disponuje rozpočtem 55 miliónů liber. Podobně začínal s aerolinkami po 11. září 2001, když bylo letecké odvětví v krizi.

"Formule 1 je velmi daleko stavu, v kterém bylo letectví po 11. září. Ale vidíme příležitosti, věci jdou správným směrem. Náklady by se měly snižovat. Pořád je to fenomenálně úspěšný sport. Pořád je mnoho způsobů, jak z toho udělat opravdu dobrý byznys. A pro ostatní byznysy je to dobrá platforma. To jsou tři hlavní věci, které nás přiměly se zapojit," dodal.
Diskuze (6) Další článek: Lopez: Vstup do Renaultu F1 představuje dobrou obchodní příležitost
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.