Lotus chce využít F1 po vzoru Ferrari k propagaci silničních vozů

Obchodní potenciál týmu bude využívat naplno.
Malajci vstoupí do formule 1 v roce 2010 s nemalými ambicemi, ke sportovním úspěchům by rádi přidali i ty obchodní. Podle šéfa Lotusu F1 Tonyho Fernandese nebyl marketingový potenciál týmů doposud využíván naplno. Začít chce u silničních vozů Lotus.

"Lotus je komplikovaná značka," řekl Fernandes pro Autosport. "Proton v Malajsii samozřejmě vlastní Lotus a my s nimi máme licenční smlouvu. Myslím, že se tento vztah s postupem času upevní a Group Lotus časem zřejmě koupí podíl v týmu."

"Čím dál více technologií půjde od nás do (silničních) vozů Lotus, my budeme vozy Lotus propagovat a podle mě to nebude odlišné od toho, jak funguje Ferrari."

Lotus je ve formuli 1 slavné jméno, ale na startovní rošt se vrací bez vazeb na své historické kořeny. Fernandes v tomto ohledu nechce nic předstírat.

"Nemyslím, že bychom si mohli nárokovat dědictví Lotusu," řekl. "Ale určitě ho budeme oslavovat a pracovat s ním. Máme hodně nápadů. Jednali jsme o tom, že bychom na letošní GP Malajsie udělali něco jako festival v Goodwoodu a přijelo by hodně fanoušků Lotusu se svými vozy."

"Ten odkaz lze oslavovat mnoha způsoby. Má fenomenální historii, je to fenomenální značka. Nemůžeme si ho nárokovat, ale budeme s ním pracovat, oslavovat a ctít ho."

Fernandes však nehodlá skončit ve formuli 1 u značky Lotus. Jako zakladatel a majitel Air Asia má mnohem větší plány na komerční využití přímé účasti na vrcholu motorsportu.

"Obecně vzato jsou týmy formule 1 týmy skutečných závodníků," uvedl. "Myslím, že obchodní stránka formule 1 nebyla vždy využita k nejlepšímu prospěchu sponzorů. Jelikož jsme na obou stranách, tak víme, co sponzoři chtějí. Teď máme tým, takže se budeme snažit dát obě strany dohromady a nabídnout sponzorům větší hodnotu."

"Nejsem si jistý, jestli tradiční postup pouhého nalepení jména na vůz za účelem propagace značky bude do budoucna stačit. Týmy formule 1 si podle mě musí hledat další zdroje příjmů a my máme na další tři nebo čtyři roky mnoho nápadů."

Fernandes vidí potenciál zejména v Asii. Očekává, že v tomto regionu a především pak v Malajsii vzroste díky účasti Lotusu zájem o formuli 1. V národních týmech, jako bude například i USF1, vidí další možnosti rozvoje.

I když je formule 1 zasažená stejně jako zbytek světa ekonomickou krizí, je podle Fernandese na založení nového týmu vhodná doba. Navzdory skutečnosti, že byly zrušeny rozpočtové stropy a Lotus F1 disponuje rozpočtem 55 miliónů liber. Podobně začínal s aerolinkami po 11. září 2001, když bylo letecké odvětví v krizi.

"Formule 1 je velmi daleko stavu, v kterém bylo letectví po 11. září. Ale vidíme příležitosti, věci jdou správným směrem. Náklady by se měly snižovat. Pořád je to fenomenálně úspěšný sport. Pořád je mnoho způsobů, jak z toho udělat opravdu dobrý byznys. A pro ostatní byznysy je to dobrá platforma. To jsou tři hlavní věci, které nás přiměly se zapojit," dodal.
Diskuze (6) Další článek: Lopez: Vstup do Renaultu F1 představuje dobrou obchodní příležitost
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10