Oba jezdci černozlaté stáje se v sobotní kvalifikaci potýkali s nedostatkem přilnavosti. Zatímco Räikkönen se probojoval alespoň do její závěrečné části, Grosjean uvízl už v té prostřední.
Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas v Q1. V té době byla trať ještě suchá, jakmile se ale nad Hockenheimring dostavil déšť, nepodařilo se mu dostat pneumatiky Pirelli do provozního okna, což bylo hlavním důvodem jeho více než pětivteřinové ztráty na vítězného Fernanda Alonsa.
"Z nějakých důvodů jsme dnes nebyli na mokru nejrychlejší a musíme se podívat na to, proč tomu tak bylo. Nebyl jsem schopný dostat z pneumatik žádnou přilnavost, i když jsme zkusili čerstvou sadu mokrých pneumatik v polovině poslední části," stěžoval si finský mistr světa.
"Na suchu je vůz velmi dobrý a v závodech má obvykle silnou výkonnost. Doufejme, že bude zítra sucho, a uvidíme, co se stane," dodal Räikkönen.
To Romain Grosjean bojoval s výkonností svého monopostu i na suché trati. Také on po kvalifikaci přiznal, že hlavním problémem byl nedostatek přilnavosti. Pokud chce v závodě pomýšlet na nějaký dobrý výsledek, čeká tým hodně práce.
Francouz se navíc na startu ještě propadne o dalších pět míst, neboť museli mechanici v jeho voze předčasně vyměnit převodovku a do závodu tak vyjede až z konce druhé desítky.
"Penalizace je špatná v každém případě. Co mě ale dnes dělá starosti je nedostatek výkonnosti na suchu v Q1. Necítil jsem žádnou přilnavost, takže na tom potřebujeme zapracovat, zanalyzovat to a do zítřka se zlepšit. Cítil jsem se, jako by začalo na můj vůz pršet dříve než na ostatní," přirovnal Grosjean chování svého monopostu. "V Q1 jsem neměl žádnou přilnavost, byla to velmi obtížná kvalifikace."
"Kimi byl nejrychlejší, takže jeho auto bylo dobré. My jsme ale byli téměř o jednu sekundu pozadu, což je příliš mnoho. Musíme se pokusit tomu porozumět. Musíme najít rychlost. V současnosti ji nemáme, takže doufejme, že ji přes noc nalezneme," nevzdával se pilot Lotusu.