Spolu s nimi bude nadále odebírat převodovku od Red Bullu, ke které se v příští sezoně přidá také systém na rekuperaci kinetické energie.
Malajsijský tým používá motory
Renault od začátku letošní sezony. Současně s nimi putuje do Norfolku i převodovka od
Red Bullu. A jelikož se spolupráce mezi všemi třemi týmy ukázala jako úspěšná,
rozhodli se u Lotusu její délku prodloužit o jeden další rok. "Od prvního dne
naší dohody jsme maximálně spokojeni s tím, že Renault sport F1 a Red Bull
technology budou v pokračujícím vývoji našeho týmu hrát tak zásadní roli. A to
nejméně do roku 2013, po kterém máme v plánu nadále spolupracovat i v době,
kdy vejdou v platnost nová pravidla. Sdílí naše představy o tom, kudy
by se měl náš tým ubírat, a jsme velmi potěšeni, že máme jejich sílu, která nás
bude tlačit dopředu," nechal se slyšet Tony Fernandes.
V nové sezoně si dali u
Lotusu za cíl posunout se mezi týmy ve středu pole. Vědí ale, že tento cíl by
byl bez používání KERS jen těžko dosažitelný. "Nejen, že budeme schopni stavět
na tom, co jsme se naučili při práci s Renaultem a Red Bull technology v roce
2011, ale od příštího roku tu budeme mít také výhodu v podobě KERS, což je
opravdu významný krok vpřed pro náš tým. Tento rok jsme odvedli nejlepší práci,
ale bez toho extra výkonu (KERS) jsme vždycky závodili na jiné úrovni než týmy
před námi. A ten výkon navíc, který budeme moci našim jezdcům poskytnout, bude
klíčovým prvkem, jenž nám pomůže dostihnout vozy před námi a závodit s nimi,"
dodal šéf Lotusu.
Důležitost systému na rekuperaci
kinetické energie v současné době si uvědomují také Francouzi. "KERS je
nyní zcela nezbytnou součástí ke konkurenceschopnému výkonu v F1 a my
doufáme, že tato dodávka pomůže týmu pokračovat v jeho vývoji. Kromě toho,
větší zkušenost s používáním KERS v této době pomůže ve vývoji
systémů na rekuperaci kinetické energie, které budou používány po zavedení příštích
regulí," řekl ředitel Renault sport F1 Jean - Francois Caubet.