Díky svému protestu má Lotus jistotu, že je F-průduch na zadním křídle Mercedesu legální, takže teď zjišťuje, zda se mu vyplatí nasadit podobné řešení.
Lotus podal oficiální protest stewardům v Šanghaji a ti mu detailně vysvětlili, proč je F-průduch legální, psali jsme zde. Vedení enstonské stáje rozhodlo, že se proti verdiktu neodvolá, a proto mu zbývá jediné, a to rozhodnutí o případném kopírování řešení Mercedesu.
"V tuto chvíli jsme u svých prvních odhadů, jak velký přínos to může mít a jak těžké může být těch zisků dosáhnout," prozradil technický ředitel Lotusu James Allison v rozhovoru pro Autosport. "Všichni mají své odhady, jak výkonný systém Mercedesu je. Ale to není podstatné, důležité je, jak výkonný bychom ho mohli udělat my."
Zrychlovat vůz je možné mnoha způsoby, takže Lotus zjišťuje, jestli je F-průduch tím nejlepším. "Když si uvědomíte, že v průměru zrychlujeme o desetinu sekundy každý závodní víkend a že můžeme vyrobit něco, co přinese řekněme čtyři desetiny v kvalifikaci, znamená to pokrok na úrovni čtyř závodů, takže má smysl se tím zabývat. Ale je možné to používat jen v kvalifikaci."
"Pokud si ovšem spočítáte, že byste to vyvíjeli osm závodů, přičemž to přinese zlepšení na úrovni čtyř závodů, tak je lepší pracovat na ostatních úpravách."
Šéf Lotusu Eric Boullier dodal, že podstatné budou také náklady. "Teď známe pozici stewardů a FIA a můžeme to interpretovat extrémnějším způsobem," řekl. "Pokud si to budeme moci dovolit a budeme na to mít zdroje, možná to vyvineme, protože to přináší jasný zisk v kvalifikacích. Ale v závodech to samozřejmě takové přínosy nemá."
F-průduch se otevře a zvýší maximální rychlost vozu, když dojde ke sklopení horního dílu zadního křídla, tedy při aktivaci DRS. Ta je v závodě možná jen na vybraných místech a v případě, že má jezdec před sebou jiný vůz s menším než sekundovým náskokem. Proto jsou přínosy F-průduchu mnohem větší v kvalifikacích, kdy není používání DRS nijak omezeno.