Lopez: Pokud bych se do formule 1 nedostal letos, tak už asi nikdy

Jose Maria Lopez získal závodní sedačku u týmu USF1 a přiznal, že to nebylo jednoduché. Ještě nedávno v takovou možnost nevěřil, ale letos využil šanci, která byla za celou kariéru největší a opakovat se zřejmě nebude.

"Když jsem se před třemi lety vrátil z Evropy, nedokázal jsem si představit, že bych měl znovu takovou příležitost," řekl Lopez pro Reuters. "Vím, jak je těžké se dostat do formule 1. Díky Bohu jsem měl výsledky a sešlo se mnoho dalších věcí."

"Ve formuli 1 je pět nových týmů s volnými sedačkami. Pokud by se mi to nepodařilo (vstoupit do F1) po roce 2009, který byl pro mě fantastický a bude obtížné pro kohokoliv ho zopakovat, tak už by to pak bylo velmi těžké. Snažím se být klidný. I když mě naplňuje uspokojením, že s těmito lidmi strávím rok, také vím, jakou zodpovědností je být ve voze formule 1."

Hlavními Lopezovými soupeři budou jezdci ostatních nových týmů. A USF1 má stejné cíle jako tito konkurenti.

"Je těžké si stanovit cíle, protože je tu mnoho faktorů, nový jezdec a nový tým začínající od nuly," konstatoval. "Musíme být trpěliví a věřit lidem, kteří pracují (na voze). Dnes je cílem porazit ostatní nové týmy. Vůz by měl být připravený mezi 20. a 25. únorem, pak pojedeme testovat do Alabamy. Hodně si to užiju, ale zároveň zůstanu soustředěný na 100 procent, aby se mi dařilo."

Až začne sezóna 2010 závodem v Bahrajnu, setká se Lopez na trati s jedním ze svých idolů. Vzory má celkem tři: Juana Manuela Fangia, Ayrtona Sennu a Michaela Schumachera.

"Jako dítě jsem se vždy snažil imitovat lidi, kteří vyčnívali," řekl. "Fangio byl jeden z nejlepších. Vždy na mě působilo, jak mluvil a vyjadřoval se. Bylo vidět, že je jiný, poznamenal jedno období formule 1. Pak přišla éra Senny, který nám (Argentincům) byl jako Brazilec velmi blízko. Jako Jihoameričan nám byl velmi podobný. Poslední éru poznamenal Schumacher. Od těchto jezdců si vezmete trochu od všeho, co v nich vidíte."

Lopez se stane prvním Argentincem od Gastona Mazzacaneho v roce 2001, který nastoupí do závodu formule 1. Podle zákulisních informací musel týmu USF1 přinést do rozpočtu 11 miliónů dolarů, aby závodní sedačku získal.

Další článek: Prvních deset jezdců na roštu bude opět v nevýhodě, kvůli pneumatikám