Lotus, Virgin i Hispania před sezonou avizovaly mohutné dotahování zavedených týmů. Sobota v Austrálii ovšem podobnému trendu nenapovídá, HRT se vůbec nekvalifikovalo.
Lotus
Nejlepší z této trojice. Heikki Kovalainen si časem se ztrátou čtyř vteřin na nejrychlejšího zajistil devatenácté místo. Trulli se postaví hned vedle něho. Podle Kovalainena jsme ale plný potenciál Lotusu ještě neměli možnost vidět. "V mé druhé jízdě zůstalo zadní křídlo zaseknuté v poloze pro vysoký přítlak, což rozhodně zastřelo skutečnou rychlost vozu. Také jsme se trápili s pneumatikami. Zítra by to ale za vyšších teplot mělo být lepší," řekl Kovalainen. Že to bude v závodě lepší, věří také veterán Jarno Trulli. "Když se oteplí, budeme o hodně rychlejší. Zítřejší závod bude vzrušující a myslím, že dokážeme zatopit chlapcům vpředu. V testování jsme jim byli za hezkého počasí mnohem blíže."
Virgin
Nad týmem Marussia Virgin se po trénincích začaly stahovat zlověstné mraky a objevovaly se obavy, zda se jeho piloti v kvalifikaci vejdou do limitu 107% nejrychlejšího času a budou moci nastoupit do závodu. To se nakonec podařilo, Glock si vysloužil 21. místo, d'Ambrosio 22. (bude tak posledním kvalifikovaným). "Bojovat o limit 107% není zrovna to, co bychom si přáli. Vidíme alespoň, jak si stojíme a co potřebujeme udělat, abychom se posunuli kupředu. V zítřejším závodě se budeme snažit být spolehliví a dovézt oba vozy do cíle, což by byla odměna členům týmu za jejich usilovnou práci," prohlásil Glock. Nováček Jerome d'Ambrosio ve své první kvalifikaci na svého zkušenějšího kolegu ztratil jednu vteřinu, přesto působil o poznání spokojeněji než Glock. "S progresem, jakého jsme o tomto víkendu dosáhli, jsem velmi spokojený. Znamená to, že se můžeme v klidu těšit na zítřejší závod. Doufám, že ze svého debutu budu mít jen samé dobré vzpomínky," řekl Belgičan.
HRT
Hispania Racing se po velmi slabých zajetých časech do závodu definitivně nepodívá. Liuzzimu do splnění kvalifikačního limitu chyběla vteřina a sedm desetin, navrátilci Kartykejanovi dokonce tři vteřiny. Přesto jsou členové týmu na svou práci hrdi - v potaz se musí brát fakt, že kvalifikace byla v podstatě prvním regulérním představením vozu F111 na závodní dráze. "V novém voze jsem před kvalifikací zajel jen dvě měřená kola, takže za daných podmínek to je celkem výkon. Je jen škoda, že jsme na přípravy neměli o den více. Čtyřiadvacet hodin k dobru by situaci mohlo úplně změnit," řekl Kartykejan, který očekává, že v Malajsii se HRT povede lépe. Potřebuje zkrátka co nejvíce kilometrů na trati. V tom s ním souhlasí i kolega Liuzzi: "Všichni odvedli fantastickou práci. Jsme na sebe hrdí, protože každý odvedl maximum. Do budoucna můžeme zůstat pozitivně naladěni. Zklamalo nás, že jsme se nevešli do 107%, ale už se těšíme na Malajsii, kde budeme rychlejší."