Loňská bitva o titul Ferrari neoslabila, říká Pat Fry

Scuderia se až do Brazílie snažila zvrátit nepříznivý vývoj sezony. I přes vysilující snahy se však nezadařilo. Vývoji letošního vozu to nicméně příliš neuškodilo.
Loňská bitva o titul Ferrari neoslabila, říká Pat Fry

Boj o titul stál Red Bull i Ferrari mnoho sil. Adrian Newey nedávno přiznal, že přípravy na ročník 2013 kvůli tomu byly poněkud napjatější než obvykle. Pat Fry, který má u Ferrari na starosti oddělení aerodynamiky, se nebojí, že by byl italský tým v nevýhodě. Musí si sice pospíšit, aby bylo v Melbourne vše stoprocentní, nicméně cílem zůstává připravit na začátek sezony nejrychlejší auto.

„Svým způsobem jsme měli štěstí, že jsme měli strukturální změny týmu už hotové. Mohli jsme bojovat až do konce a zároveň se v rozumné míře věnovat novému monopostu. Největší výzvou byla aerodynamika, na té jsme začali pracovat o tři měsíce později, než je obvyklé.

Je pravda, že jsme museli dohánět. Od představení na vůz nasadíme řadu novinek. Pár nových součástek nasadíme na druhé testy a pro poslední jízdy chystáme velké vylepšení. Auto se tedy bude měnit dost výrazně.

Nebudu spokojený, dokud nebudeme vědět, že do Melbourne jedeme s nejrychlejším vozem. Co se týče té verze vozu, kterou jsme včera představili veřejnosti, jsme spokojení. Po mechanické stránce není problém, podařilo se nám dost ušetřit hmotnost.

Je nicméně fér přiznat, že v aerodynamickém tunelu jsme mnohem dál. O tom, jak na tom jsme, budeme mít lepší představu ve třetím testu. Pokud nebudeme nejlepší, nemohu být spokojen,“ řekl Pat Fry.

Pat Fry u Ferrari působí od poloviny sezony 2010. Před tím pracoval pro McLaren. Patří k tvůrcům úspěšných vozů MP4-20 a MP4-22. Ve formuli 1 působí již čtvrt století, své první krůčky v královně motorsportu učinil u Benettonu.

Další článek: Sauber představil C32

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.