Lola potvrdila vstup do F1

Ráda by využila rozpočtové stropy

Podle britského Autosportu podala společnost Lola Cars přihlášku do příštího ročníku Mistrovství světa formule 1. Firma s bohatou sportovní minulostí i současností již dříve ohlásila zájem o návrat do formule 1. Chce využít pravidla o rozpočtových stropech. 

Dnes je oficiální uzávěrka přihlášek, výsledky má FIA zveřejnit 12. června, až poté chce Lola poskytnout podrobnější informace.

Britský výrobce je významným dodavatelem monopostů do nejrůznějších sérií, donedávna stavěl šasi například pro formuli 3000, Nippon či americkou sérii CART, tradičně se angažoval i ve sportovních vozech, nyní staví Aston Martin pro vytrvalostní závody ve třídě LMP1, se kterým závodí také čeští piloti Tomáš Enge a Jan Charouz. 

Lola se v různých obdobích angažovala i ve formuli 1. V šedesátých letech dodávala šasi různým malým týmům, z nichž nejúspěšnější byl Bowmaker Racing, kde v roce 1962 jezdil John Surtees. Ten pro Lolu získal jediné pole position ve formuli 1. V polovině sedmdesátých let zásobovala Lola také tým Embassy Grahama Hilla. Právě za jejím volantem získal dvojnásobný mistr světa svůj poslední bod v kariéře.

V osmdesátých a devadesátých letech pak vozy Lola používaly stáje Haas Beatrice, Larousse a Scuderia Italia. S čistě vlastním týmem se Lola přihlásila do šampionátu v roce 1997 s dvojicí pilotů z F3000 Vincenzo Sospiri, Ricardo Rosset, ale po nezdaru v kvalifikaci na první závod sezony tým pod vedením Erica Broadleyho z finančních důvodů odstoupil. Sešlo tak i z plánů na vlastní dvanáctiválec.

Doporučujeme

Články odjinud