Lola nevzdává boj o návrat do formule 1

Britský konstruktér se vzpamatoval z předešlého neúspěchu a pokusí se domluvit s FIA na vypsání výběrového řízení pro třináctý tým pro rok 2014.
Lola nevzdává boj o návrat do formule 1

Lola chtěla do formule 1 vstoupit již v sezoně 2010, tehdy ale nebyla v nejužším výběru Mezinárodní automobilové federace (přednost dostaly projekty USF1, Manor GP a Campos GP). Lola byla zvolena jako náhradník a byla vyzvána, aby nezastavovala vývoj svého týmu. Britská stáj ovšem nakonec svou přihlášku stáhla.

Myšlenky na působení v královně motorsportu se však Lola nikdy úplně nevzdala. Nyní vycítila šanci v podobě nových regulí platných od sezony 2014.

"Jsme připraveni a vyčkáváme. Motorsport představuje třetinu našeho byznysu (Lola Cars je součástí Lola Group, která zahrnuje také Lola Aylings, která se specializuje na výrobu veslařských člunů a Lola Composites, jež produkuje uhlíková vlákna - pozn. redakce). Rádi se rozvíjíme v jakémkoliv směru. Tento rok by náš obrat měl dosáhnout 40 milionů dolarů a v průběhu následujících pěti let by se měl vyšplhat na 77 milionů. Program formule 1 by obrat ještě navýšil o další desítky milionů. Máme kapacity na to, abychom to po této stránce zvládli. Vše můžeme provádět v jedné budově. Doufáme, že pokud FIA uvolní třináctou licenci, můžeme se o ni ucházet. Potřebujeme navázat partnerství s výrobcem motorů, abychom mohli vůz postavit kolem pravidel platných od roku 2014," řekl Robin Brundle, šéf Loly (jeho jméno Vám není povědomé náhodou, jedná se o mladšího bratra bývalého závodníka formule 1 a současného komentárora BBC Martina Brundla).

Lola má zkušenosti s dodáváním šasi do nepřeberného množství různých motoristických sérií. Dlouhá léta zásobovala i některé stáje formule 1. V roce 1997 se Lola rozhodla zkusit to s vlastním týmem (sponzorovaným společností MasterCard). Jednalo se však o projekt tuze neúspěšný. Do Velké ceny Austrálie se ani Vincenzo Sospiri, ani Ricardo Rosset nedokázal kvalifikovat. Lola pak (už bez sponzorů) odcestovala do Brazílie, ale její bezbarvé vozy se na trať nedostaly - došly peníze a tým tak své působení skončil po pouhých dvou závodních víkendech.

Další článek: Svoji šanci během testu v Abú Zabí dostane také Luiz Razia

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen