Vitantonio Liuzzi dokázal ve Velké ceně Kanady porazit vozy Virgin a Lotus. Věří, že tento výsledek bude pro HRT odrazovým můstkem. D´Ambrosio porazil Glocka. Trulliho v závěru v kokpitu rušila uvolněná součástka.
HRT
Vitantonio Liuzzi dojel ve Velké ceně Kanady na okruhu Gillese Villeneuva v
Montrealu na pro HRT skvělém třináctém místě. Závod označil jako bláznivý.
"Od soboty jsme udělali všechno dobře. V takových situacích musíte vždy
trochu hazardovat, být ve správný čas na správném místě. Udělali jsme správná
rozhodnutí a tým pracoval při zastávkách perfektně," pochvaloval si Ital,
který považuje výsledek za skvělý výchozí bod. "Úpravy nám pomohly, ale v
takových podmínkách je důležité vše správně načasovat. Je skvělé předjíždět
další auta. Zaměřili jsme se na naše nejbližší soupeře, ale dokázali jsme
předjet i rychlejší vozy." Narajn Kartykejan po penalizaci za zkrácení šikany
klesl ze čtrnáctého na sedmnácté místo. "Byl to pro nás zajímavý závod,
dosáhli jsme našeho nejlepšího výsledku. Jel jsem dobře na mokru i na suchu.
Raději bych zůstal déle na poslední sadě přechodných pneumatik," vzpomínal
Ind. Po nedorozumění s mechaniky pak nevěděl, že jede na slickách. "Myslel
jsem, že jsem pořád na přechodných, potom jsem si všiml, že mám slicky, ale
bylo už pozdě. Najel jsem do mokré stopy, dostal smyk a ztratil několik míst.
Přesto to byl pěkný závod, dokázal jsem předjet několik aut."
Virgin
Jérôme d´Ambrosio dojel do cíle Velké ceny Kanady na čtrnáctém místě. "Byli
jsme v závodní pohotovosti snad čtyři hodiny. Něco takového jsem nikdy
nezažil. Byli jsme několikrát nahoře i dole. Bylo to bláznivé," vzpomínal
Belgičan. "Při posledním restartu jsem dost ztratil, díky modrým vlajkám jsem
musel vyjet do mokré stopy. Na konci jsem nemohl bojovat o pozici, s naším
nastavením do mokra jsem neměl stejnou maximální rychlost. Byla to ale pro mě
skvělá zkušenost." Těsně za svým stájovým kolegou dojel Timo Glock, který
rovněž zažil jeden ze svých nejdelších závodů. Dokázal v přímém souboji
zdolat Jarna Trulliho, ale pak probrzdil přední kola a na rovinkách cítil
vibrace. "Když přijel Kartykejan, snažil jsem se ho udržet, ale předjel mě v
polední zatáčce a vytlačil z tratě. Zkrátil si šikanu a do incidentu zapojil
také Jérômeho. V posledním kole už jsem nemohl nic dělat," přiznal.
Lotus
Tým Tonyho Fernandese se tentokrát nevyvaroval problémům. Jarno Trulli dojel
až na sedmnáctém místě. Během závodu měl problémy s brzdami. "Sice se mi je
podařilo zahřát, ale po prvním safety caru nějak vytuhly. Po novém startu
závodu jsem s nimi měl opět problém, ale na osychající trati začaly fungovat
a dokázal jsem ujíždět našim hlavním rivalům," vzpomínal. Po přezutí na
suché pneumatiky se mu něco uvolnilo v kokpitu a musel do boxů znovu. Závadu
se ale nepodařilo odstranit. Heikki Kovalainen tentokrát do cíle nedojel.
Vyřadila ho porucha hnací hřídele. "Je to pro mě pochopitelně zklamání,"
litoval Fin. Podle technického ředitele Mika Gascoyna se Trullimu uvolnila
jedna z mechanických součástek, která spadla do kokpitu. "Jarno odvedl
skvělou práci. Nejen, že s takovým handicapem dojel do cíle, ale dohnal vozy
před sebou a málem je předjel," chválil inženýr.