Limity tratě v Německu: FIA nakonec zmírnila svůj přístup

Limity tratě v Německu: FIA nakonec zmírnila svůj přístup

Limity tratě se budou hlídat v první zatáčce i nadále, ale méně přísně.

Strategická skupina se dohodla, že se nebude trestat nedodržování limitů tratě. Charlie Whiting to ale považuje za přílišný extrém, který by vedl k tomu, že jezdci budou širocí všude a povede to v podstatě k jiné trati.

V Hockenheimu je problém zejména s první zatáčkou. Jen v prvním tréninku tam jezdci nedodrželi limity tratě více než 90x. FIA v pátek zavedla pravidlo třikrát a dost, což znamená, že po třech přestupcích by věc řešili sportovní komisaři.

Včera se objevily informace, že týmy lobují u Ecclestona, aby Whitinga přemluvil k jinému přístupu.

Kompromis

Whiting nakonec ustoupil a přišel z kompromisem. Elektronické senzory budou v první zatáčce umístěny ve větší vzdálenosti od dráhy, takže jezdci mohou plně využít obrubník. 

„Využitelný limit tratě v první zatáčce by měl být vnější okraj obrubníku, to znamená hrana nejdál od trati,“ uvedl Whiting v dopise pro týmy.

Současně nezmínil nic o pravidle „třikrát a dost“, ale jen to, že pokud jezdec překročí tento limit jakoukoliv částí vozu, bude přezkoumáno, zda překročením limitu získal či nezískal výhodu.

Foto: Getty Images Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud