Limity tratě v Německu: FIA nakonec zmírnila svůj přístup

Limity tratě se budou hlídat v první zatáčce i nadále, ale méně přísně.
Limity tratě v Německu: FIA nakonec zmírnila svůj přístup

Strategická skupina se dohodla, že se nebude trestat nedodržování limitů tratě. Charlie Whiting to ale považuje za přílišný extrém, který by vedl k tomu, že jezdci budou širocí všude a povede to v podstatě k jiné trati.

V Hockenheimu je problém zejména s první zatáčkou. Jen v prvním tréninku tam jezdci nedodrželi limity tratě více než 90x. FIA v pátek zavedla pravidlo třikrát a dost, což znamená, že po třech přestupcích by věc řešili sportovní komisaři.

Včera se objevily informace, že týmy lobují u Ecclestona, aby Whitinga přemluvil k jinému přístupu.

Kompromis

Whiting nakonec ustoupil a přišel z kompromisem. Elektronické senzory budou v první zatáčce umístěny ve větší vzdálenosti od dráhy, takže jezdci mohou plně využít obrubník. 

„Využitelný limit tratě v první zatáčce by měl být vnější okraj obrubníku, to znamená hrana nejdál od trati,“ uvedl Whiting v dopise pro týmy.

Současně nezmínil nic o pravidle „třikrát a dost“, ale jen to, že pokud jezdec překročí tento limit jakoukoliv částí vozu, bude přezkoumáno, zda překročením limitu získal či nezískal výhodu.

Foto: Getty Images Charles Coates

Další článek: Allison za sebou u Ferrari zanechal prázdné místo, říká Clear

10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena
25. listopadu | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10