Lifestyle: Nico Hülkenberg

Objeví se šachovnicová vlajka, tři nejrychlejší se postaví na stupně vítězů, zazní hymna. Pilotův pracovní život dostává na chvíli pauzu a na řadu přichází život osobní…
Lifestyle: Nico Hülkenberg

Emmerich se nachází přibližně čtyři kilometry od hranic s Nizozemskem a je to poslední německé město, rozkládající se ještě před hranicemi na řece Rýn. Přibližně třicet tisíc Němců považuje toto místo za svůj domov. Jedním z nich je i pilot formule 1 Nico Hülkenberg.

Čtyřiadvacetiletý Nico se v Emmerichu narodil 19. srpna 1987 a rozhodně nepatří k prvním hvězdám tohoto města. Již několik desítek let před jeho narozením zde na poli chemie zazářil Wilhelm Normann a o pár let později na tamních hřištích začínal kopat i bývalý německý fotbalista Rainer Bonhof.

Malého Nica rodiče vychovávali společně s jeho sestrou, od které se však povahově velmi lišil. Už od útlého dětství byl Nico u vytržení z rychlosti a všeho, co se dokázalo pohybovat. Není proto divu, že se v deseti letech objevil na startu svého premiérového motokárového závodu.

Jako teenager se sice Nico proháněl po ulicích pouze na skútru, ovšem později, když mu bylo přibližně dvacet, se před dívkami hrdě pyšnil v novém VW Polo. Dnes se při této vzpomínce usmívá a dámy už okouzluje v o drobek lepším modelu, ve VW Scirocco.

Stejně jako ostatní piloti F1, i mladý Němec musí v rámci svého zaměstnání dodržovat velice přísnou dietu. Sám však přiznává, že si občas rád zahřeší. Miluje sladká jídla, čokoládu a zákusky všeho druhu, které většinou pojídá při šálku dobré kávy s trochou mléka.  Rád si také občas přihne z lahvinky plně kalorické Coca-Coly. Umí se o sebe postarat i v kuchyni, jako svou specialitu uvádí na pánvi smaženou směsku rýže se zeleninou.

Sám na sebe také kdysi práskl, že literatura nepatří zrovna k jeho koníčkům. Rád si však po ránu přečte, co nového se událo ve světě. Svůj volný, oddechový čas věnuje především sledování nových filmů. Za nejlepší snímek označuje mezi mládeží populární film Piráti z Karibiku.

Němec také často vzpomíná na americký film Marley a já. Dojemný příběh o umírajícím labradorovi dohnal Nica dokonce až k slzám. Ostatně Hülkengerg není jediným závodníkem formule 1, který tento kultovní snímek považuje za jeden z nejdojemnějších výtvorů na plátnech kin. Stejně se k němu staví například i bývalý pilot formule 1 Rubens Barichello.

Kromě cvičení v posilovně by si Nico občas rád zpestřil svůj život i nějakým tím domácím posilováním. Zakoupením drahého moderního přístroje jeho snaha ale většinou skončí.  Vlastně ne. Občas na něm pak ještě nějakou dobu utírá prach, který si na něj v koutě sedá.

Co se týče osobního vzhledu, je se sebou tenhle sympaťák spokojen. Na otázku, zda si někdy barvil vlasy, odpovídá, že mu vyhovuje jeho přirozená barva. Dozdobovat své tělo moderními výstřelky typu tetování nebo piercing prý také nemá zapotřebí. Druhým dechem však vždycky dodává, že nepatří k takovým těm "hollywoodským typům".

Věcí, které Hülkenberg nesnáší, je hodně. Na první příčky by nominoval lidskou nedochvilnost, pocity z prohry, vlastní chyby, čekání na odlet letadla a především špatnou komunikaci uvnitř týmu. Pohoda při práci a správná koncentrace na jezdecké výkony je pro něj neskonale důležitá. Dobrou náladu se často snaží navodit i taneční hudbou, kterou si v poslední době hodně oblíbil.

Ještě dnes Nicovi občas přezdívají "Hulk". Poprvé ho tak pojmenoval jeho bývalý manažer Willi Weber, se kterým začal závodník spolupracovat už v raném mládí. Webber tehdy Nica označil za "neuvěřitelný talent" a přirovnal ho k Michaelu Schumacherovi, se kterým měl jako manažer rovněž tu čest spolupracovat už v začátcích jeho kariéry. Přezdívka "Hulk" byla odvozena od komiksového superhrdiny, jenž bojuje proti zlu. Toto monstrum má dvě tváře, které se velmi liší svým chováním. Weber chtěl touto přezdívkou vystihnout velké rozdíly mezi Nicovým chováním na trati a mimo ni.

Němec zatím strávil za volantem vozu formule 1 jen jednadvacet závodů. Devatenáct z nich odjel během sezony 2010 za Williams, dva zbývající letos za Force Indii. "Mezisezonu" 2011 strávil jako testovací jezdec svého současného týmu, tudíž se na trati objevoval jen během pátečních tréninků, kdy zastupoval Paula di Restu a Adriana Sutila. Nico ví, že se stále ještě má co učit, ale zároveň doufá, že se jeho jméno jednou nesmazatelně zapíše do dějin královny motorsportu. 

Další článek: Francie smlouvu na Grand Prix ještě neuzavřela, ale je blízko

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna