Lídr šampionátu by mohl mít svatozář ve speciální barvě, navrhuje Todt

FIA věnuje velkou část pozornost bezpečnosti silničního provozu. Jean Todt se ale snaží zlepšit také bezpečnost v F1. V roce 2018 zavede FIA i přes nesouhlas většiny týmů systém ochrany hlavy – svatozář.

„Když se podíváte na poslední vážné nehody ve formulových sériích, tak šlo vždy o oblast hlavy,“ řekl Todt pro Auto Motor und Sport. „Během sezóny 2016 mi napsali někteří piloti a požádali mě, abych něco udělal.“

Podle Todta mají někteří lidé dnes F1 za příliš bezpečnou a proto zavedení svatozáře kritizují. Starší lidé, kteří byli zvyklí na smrtelné nehody v době, kdy F1 začali sledovat nebo v F1 dokonce kdysi závodili, tohle prý nechápou.

Todt uvedl příklad z doby, kdy byly ještě helmy jezdců otevřené. Jezdci pak byli po nehodách, při kterých vůz začal hořet, vděční za uzavřené helmy.

Foto a video: V Monze ukázali vůz F2 pro rok 2018. Má už i svatozář

Foto a video: V Monze ukázali vůz F2 pro rok 2018. Má už i svatozář

Na svatozář si podle Todta lidé zvyknou. „Když jsem oznámil, že ve formuli E zavedeme svatozář v sezóně 2018/2019, tak žádná kritika nebyla. Také se zavedením svatozáře na voze formule 2 v roce 2018 jsem neslyšel žádné negativní komentáře.“

Ve snaze udělat svatozář populárnější přišel Todt se zajímavým návrhem, který trochu připomíná žluté trikoty v cyklistických závodech.

„Slyšel jsem nápad, který se mi libí: že by měl lídr šampionátu svatozář ve speciální barvě. Není to zatím jisté. Slyšel jsem, že některé týmy už prodaly prostor na svatozáři sponzorům.“

Foto: Getty Images / Charles Coates 

Diskuze (39) Další článek: Jsou zde fotbalovější a agresivnější, říká Hamilton, na kterého bučeli
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10