Liberty zvažuje, že provede změny na okruzích

Ross Brawn prozradil, že Liberty Media zkoumá, zda v příštích letech provede změny na okruzích, aby zlepšila závodění.
Liberty zvažuje, že provede změny na okruzích

V současné době probíhá průzkum, jak změnit vozy, aby bylo předjíždění snadnější. Cílem je především to, aby se k sobě vozy dokázaly více přiblížit. Nemá se tedy jednat o umělé prvky, jako je DRS.

Vedle toho si ale noví majitelé pohrávají také s myšlenkou, že by provedli také úpravy na okruzích.

„Už jsme se zabývali některými okruhy ohledně možných úprav, abychom zlepšili závodění,“ uvedl Brawn pro Motorsport.com.

V Melbourne nedávno zvažovali, že provedou změnu části okruhu, aby přidali další místo k předjíždění. Nakonec ale od nápadu upustili, protože si nebyli jistí, že změna bude mít kýžený efekt.

Melbourne zvažovalo výraznou změnu trati pro větší možnosti předjíždění

Melbourne zvažovalo výraznou změnu trati pro větší možnosti předjíždění

„Začali jsme hledat v našich archivech,“ vysvětluje Brawn. „Byla tam období, ve kterých bylo více předjíždění? Existují tratě, kde je více předjíždění? Můžete udělat statistickou analýzu.“

„Ale musíte být opatrní, protože samotné předjíždění nevyrábí dobré závody. Musíte začít přemýšlet o tom, co je dobré pro závodění – a to jsou dvě auta, která navzájem bojují.“

Podle Brawna se může stát, že i když nedojde k předjetí, je to skvělá podívaná. Vzpomeňme třeba na legendární souboj Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa v Imole v roce 2005.

Brawn si myslí, že je nutné, aby zatáčkou vedly různé stopy. Širší vlásenka je proto lepší než úzká. 

Podle Brawna je také důležitý povrch, který by neměl být hladký. „Povrch je pro závodění velmi důležitý. Typ povrchu může způsobit degradaci a přiměřený stupeň degradace pneumatiky pomáhá závodění, protože vytváří výkonnostní rozdíly.“

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Diskuze (19) Další článek: Video: FIA otevřela síň slávy
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10