Liberty zvažuje, že provede změny na okruzích

Ross Brawn prozradil, že Liberty Media zkoumá, zda v příštích letech provede změny na okruzích, aby zlepšila závodění.
Liberty zvažuje, že provede změny na okruzích

V současné době probíhá průzkum, jak změnit vozy, aby bylo předjíždění snadnější. Cílem je především to, aby se k sobě vozy dokázaly více přiblížit. Nemá se tedy jednat o umělé prvky, jako je DRS.

Vedle toho si ale noví majitelé pohrávají také s myšlenkou, že by provedli také úpravy na okruzích.

„Už jsme se zabývali některými okruhy ohledně možných úprav, abychom zlepšili závodění,“ uvedl Brawn pro Motorsport.com.

V Melbourne nedávno zvažovali, že provedou změnu části okruhu, aby přidali další místo k předjíždění. Nakonec ale od nápadu upustili, protože si nebyli jistí, že změna bude mít kýžený efekt.

Melbourne zvažovalo výraznou změnu trati pro větší možnosti předjíždění

Melbourne zvažovalo výraznou změnu trati pro větší možnosti předjíždění

„Začali jsme hledat v našich archivech,“ vysvětluje Brawn. „Byla tam období, ve kterých bylo více předjíždění? Existují tratě, kde je více předjíždění? Můžete udělat statistickou analýzu.“

„Ale musíte být opatrní, protože samotné předjíždění nevyrábí dobré závody. Musíte začít přemýšlet o tom, co je dobré pro závodění – a to jsou dvě auta, která navzájem bojují.“

Podle Brawna se může stát, že i když nedojde k předjetí, je to skvělá podívaná. Vzpomeňme třeba na legendární souboj Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa v Imole v roce 2005.

Brawn si myslí, že je nutné, aby zatáčkou vedly různé stopy. Širší vlásenka je proto lepší než úzká. 

Podle Brawna je také důležitý povrch, který by neměl být hladký. „Povrch je pro závodění velmi důležitý. Typ povrchu může způsobit degradaci a přiměřený stupeň degradace pneumatiky pomáhá závodění, protože vytváří výkonnostní rozdíly.“

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Diskuze (19) Další článek: Video: FIA otevřela síň slávy
6. prosince | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
6. prosince | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00