Liberty zvažuje standardizované komponenty

Liberty zvažuje standardizované komponenty

Liberty zvažuje, že v rámci úspor nákladů zavede standardizované komponenty.

Ferrari vloni utratilo 330 milionů liber. Menší týmy jako Sauber nebo Force India jen okolo 90 milionů.

Už dlouho se mluví o úsporách nákladů. Existují v zásadě dvě cesty: rozpočtový strop nebo úprava pravidel. To druhé se už děje léta – je omezeno testování, vývoj v aerodynamickém tunelu a v těchto dnech jsou továrny uzavřené.

Další možností je standardizace dílů. Libety tuto možnost zvažuje.

„Nechceme standardizovat auto,“ řekl Carey pro Motorsport.com. „Myslíme si, že je velmi důležité mít i nadále sport, který je spojený s vývojem technologií. Nejedná se o zjednodušení auta, ale myslíme si, že můžeme standardizovat jeho části.“

Není úplně jasné, co by mělo být přesně standardizováno, ale Brown dříve uvedl, že by mohlo jít o komponenty, které „nezlepšují show a fanoušci nepoznají rozdíly“. Jako příklad se uvádělo například zavěšení nebo jeho části.

O standardizaci se mluví také v souvislosti s novými motory. Stejné by mohly být například baterie.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud