Liberty zvažuje standardizované komponenty

Liberty zvažuje, že v rámci úspor nákladů zavede standardizované komponenty.
Liberty zvažuje standardizované komponenty

Ferrari vloni utratilo 330 milionů liber. Menší týmy jako Sauber nebo Force India jen okolo 90 milionů.

Už dlouho se mluví o úsporách nákladů. Existují v zásadě dvě cesty: rozpočtový strop nebo úprava pravidel. To druhé se už děje léta – je omezeno testování, vývoj v aerodynamickém tunelu a v těchto dnech jsou továrny uzavřené.

Další možností je standardizace dílů. Libety tuto možnost zvažuje.

„Nechceme standardizovat auto,“ řekl Carey pro Motorsport.com. „Myslíme si, že je velmi důležité mít i nadále sport, který je spojený s vývojem technologií. Nejedná se o zjednodušení auta, ale myslíme si, že můžeme standardizovat jeho části.“

Není úplně jasné, co by mělo být přesně standardizováno, ale Brown dříve uvedl, že by mohlo jít o komponenty, které „nezlepšují show a fanoušci nepoznají rozdíly“. Jako příklad se uvádělo například zavěšení nebo jeho části.

O standardizaci se mluví také v souvislosti s novými motory. Stejné by mohly být například baterie.

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Palmer má šanci zůstat u Renaultu, říká Abiteboul

27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00