Liberty zvažuje standardizované komponenty

Liberty zvažuje, že v rámci úspor nákladů zavede standardizované komponenty.
Liberty zvažuje standardizované komponenty

Ferrari vloni utratilo 330 milionů liber. Menší týmy jako Sauber nebo Force India jen okolo 90 milionů.

Už dlouho se mluví o úsporách nákladů. Existují v zásadě dvě cesty: rozpočtový strop nebo úprava pravidel. To druhé se už děje léta – je omezeno testování, vývoj v aerodynamickém tunelu a v těchto dnech jsou továrny uzavřené.

Další možností je standardizace dílů. Libety tuto možnost zvažuje.

„Nechceme standardizovat auto,“ řekl Carey pro Motorsport.com. „Myslíme si, že je velmi důležité mít i nadále sport, který je spojený s vývojem technologií. Nejedná se o zjednodušení auta, ale myslíme si, že můžeme standardizovat jeho části.“

Není úplně jasné, co by mělo být přesně standardizováno, ale Brown dříve uvedl, že by mohlo jít o komponenty, které „nezlepšují show a fanoušci nepoznají rozdíly“. Jako příklad se uvádělo například zavěšení nebo jeho části.

O standardizaci se mluví také v souvislosti s novými motory. Stejné by mohly být například baterie.

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (47) Další článek: Palmer má šanci zůstat u Renaultu, říká Abiteboul
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10