Liberty zvažuje standardizované komponenty

Liberty zvažuje, že v rámci úspor nákladů zavede standardizované komponenty.
Liberty zvažuje standardizované komponenty

Ferrari vloni utratilo 330 milionů liber. Menší týmy jako Sauber nebo Force India jen okolo 90 milionů.

Už dlouho se mluví o úsporách nákladů. Existují v zásadě dvě cesty: rozpočtový strop nebo úprava pravidel. To druhé se už děje léta – je omezeno testování, vývoj v aerodynamickém tunelu a v těchto dnech jsou továrny uzavřené.

Další možností je standardizace dílů. Libety tuto možnost zvažuje.

„Nechceme standardizovat auto,“ řekl Carey pro Motorsport.com. „Myslíme si, že je velmi důležité mít i nadále sport, který je spojený s vývojem technologií. Nejedná se o zjednodušení auta, ale myslíme si, že můžeme standardizovat jeho části.“

Není úplně jasné, co by mělo být přesně standardizováno, ale Brown dříve uvedl, že by mohlo jít o komponenty, které „nezlepšují show a fanoušci nepoznají rozdíly“. Jako příklad se uvádělo například zavěšení nebo jeho části.

O standardizaci se mluví také v souvislosti s novými motory. Stejné by mohly být například baterie.

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (47) Další článek: Palmer má šanci zůstat u Renaultu, říká Abiteboul
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
20:25 | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.
18. února | Nový vůz Williamsu bude k dispozici nejdříve ve středu.