Liberty představila plány: Rozpočtový strop, rozdělení peněz, motory

Liberty Media si dnes zavolala týmy, aby jim představila plány toho, jak bude v roce 2021 vypadat formule 1.
Liberty představila plány: Rozpočtový strop, rozdělení peněz, motory

Podle Auto Motor und Sport nebyla žádná diskuse. Liberty jen oznámila plány a rozdala zástupcům týmů vše černé na bílém. Setkání trvalo asi 100 minut a šéfové týmů z něj odcházeli... poněkud „neveselí“. Diskuse nebude ani v dalších dnech a týdnech. Týmy mají dvě možnosti: akceptovat změny nebo odejít z formule 1. 

Od roku 2021 se zavede rozpočtový strop, který by se měl pohybovat okolo 150 milionů dolarů. Nebudou se do něj počítat marketingové výdaje a platy jezdců a vedoucích zaměstnanců. 

S jakými rozpočty hospodařily týmy formule 1 v roce 2017?

S jakými rozpočty hospodařily týmy formule 1 v roce 2017?

Dojde také ke změně rozdělování peněz. Malý tým tak bude muset sehnat od sponzorů jen přibližně 30 milionů dolarů, aby se vyrovnal velkým týmům.

Ferrari dostane méně 

Kromě výdajové stránky se tak změní i rozdělení příjmů, které bude rovnoměrnější. 

Ferrari určitý bonus zůstane a peníze navíc dostanou i všichni výrobci pohonných jednotek jako odměnu za to, že dodávají motory menším týmům.

Ferrari je samozřejmě současně také výrobcem, takže si na bonusech přijde na 50 milionů dolarů. To je ale asi jen polovina ve srovnání se současným bonusem. Ostatní výrobci dostanou každý 10 milionů dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Přibližné rozpočty týmů v roce 2017 a rozpočtový strop

Motory: Nic lepšího nedonesli

Pokud jde o motory, měl by být zachován plán z října loňského roku. Týmy nic lepšího nedodaly. V F1 tak budeme mít 1,6 litrový V6 turbo bez MGU-H, ale se silnějším MGU-K. Otáčky se zvýší o 3000 za minutu.

Nové pohonné jednotky (verze říjen 2017)

  • 1,6 l, V6 hybrid turbo
  • Zvýšení otáček o 3000 za minutu pro zlepšení zvuku.
  • Budou definovány interní konstrukční parametry kvůli snížení nákladů.
  • Odstranění MGU-H (rekuperace tepelné energie z výfuku).
  • Silnější MGU-K – jezdec bude moci s energií více pracovat. Bude ji moci několik kol šetřit a poté ji využít. Měl by to být nový taktický prvek v rukou jezdce.
  • Standardizovaná baterie a řadicí elektronika. 
  • Jedno turbo s omezenými rozměry a hmotností
  • Prozkoumají se pravidla ohledně paliv a počtu použitých paliv.
  • Plug-And-Play: vysoká úroveň vnější předepsané konstrukce. Přechod na jiné motory, šasi a převodovky bude snadnější.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (153) Další článek: U Williamsu málem otevírali šampus. Návrh Liberty nás zachrání, říká Williamsová
11:02 | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
12:40 | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.
18. září | Výběr pneumatik pro GP Ruska.. odkaz
18. září | FIA se ještě podívá na nové zařízení pro chlazení airboxu, kterým Ferrari může zakrývat kameru. Zatím žádný problém FIA nenašla, ale prověří to. Podle Whitinga to není priorita.