Hamilton se musí soustředit na boje v letošní sezoně. Přesto si však všichni potají říkáme, zůstane u McLarenu, či podlehne vábení Mercedesu?
Kde bude Lewis Hamilton v příštím roce závodit? To je otázka, kterou si už minimálně týden klade celý paddock. Tak co to bude? McLaren? Mercedes? Lewis a jeho management teď prochází situací, do jaké se dostává každý jezdec při vyjednávání nové smlouvy s jedním či více týmy. Z nějakého důvodu se ovšem tento případ stal na veřejnosti velmi žádaným. Je naprosto normální, že jezdec nebo jeho manažer zkoumá další možnosti, které se po vypršení kontraktu nabízejí. Dělal jsem to já i každý jiný, o kom vím, že zná svou cenu. Předně si nikdy nemůžete být stoprocentně jistí, že vás váš tým stále chce, což jsem sám zažil, když McLaren podepsal smlouvu s Juanem Pablem Montoyou rok před mým odchodem. Dále musíte zjistit, zda mezi týmy opravdu neexistuje žádný, který by vám lépe seděl v naplňování vašich cílů.
Mou prioritou vždy bylo mít vůz, který dokáže bojovat o vítězství a umožní mi pomýšlet na boj o titul mistra světa. Bylo mi jasné, že v mém případě to znamená zůstat po devět let u McLarenu. Každý vztah ovšem jednou končí a v době, kdy jsem přešel k Red Bullu, byl už oboustranně vyčerpaný. Problém je, že když jste tak dlouho spolu, je čím dál těžší udržet vztah svěží. A když se nedaří tak, jak byste si přáli, je v lidské přirozenosti zajímat se o to, jak to asi vypadá jinde. Nevím, jaké jsou Lewisovy priority. Pokud chce vyhrávat závody a tituly, měl by zůstat u McLarenu. Ten má přeci jen historicky o něco lepší statistiky než Mercedes. Pokud chce být větším individualistou a budovat "značku Lewis Hamilton", pak by k tomu možná měl více příležitostí u Mercedesu.
Jistě, spousta velikánů F1 - ať už to byl Schumacher, Fangio, Prost, Senna, Mansell či Piquet - změnila týmy a zůstala na špici, ačkoliv se přestup často zdál být krokem zpět. Není důvod pochybovat, že by se Lewisovi Hamiltonovi s jeho schopnostmi nemohlo podařit totéž. Nesmíme zapomenout také na to, že tím, kdo sedí za volantem, je sám Lewis. A vzhledem k tomu, v jaké formě nyní jezdí, to nevypadá, že by kontrakt bylo tím prvním, co mu nyní přistává na mysli.
Alonso versus Vettel
Mám-li mluvit za sebe, byla penalizace Sebastiana Vettela za "manévr" na Fernanda Alonsa extrémně nešťastná. Vím, že by s tím mnoho lidí v paddocku nesouhlasilo. Myslím, že ze sledování opakovaných záběrů je očividné, že Seb se v Curva Grande drží ideální stopy. Fernando provedl hodně nebojácný manévr vnějškem. Osobně bych si na něj netroufl, pokud bych na úrovni soupeře nebyl o mnoho dříve a nepodařilo se mi vytlačit Seba z ideální stopy.
Seb by viděl ferrari ve zpětných zrcátkách na rovince, ovšem jste-li uprostřed zatáčky, soustředíte se na hladký průjezd a rozhodně nečekáte, že se někdo najednou zjeví po vaší levici.
Pokles formy Red Bullu
Nemyslím si, že výkony, které Red Bull předvedl ve Spa a na Monze budou pokračovat. Špatná kvalifikace v Singapuru bolí více než na tratích, kde se dá předjíždět mnohem snadněji. Singapur je městská trať, která je velmi podobná Valencii, kde si Vettel jel až do poruchy vozu vlastní ligu. To by Red Bull mohlo povzbudit. Parádní bitva o vítězství a o titul pokračuje. Nějakým záhadným způsobem se Fernandovi v Monze podařilo zvýšit svůj náskok na čele. S momentální formou McLarenu ovšem bude mít plné ruce práce.