Hamilton byl v Abú Zabí v nejlepší formě a podařilo se mu uskutečnit mé naděje, že nebudeme svědky další jednoznačné Vettelovy dominance.
Když ale Vettel v prvním kole vypadl, uvědomil jsem si, že závod tím pádem přišel o klíčový element napínavosti. Doufali jsme, že McLaren bude moci svést férovou bitvu s Red Bullem přímo na trati. Bez suveréna letošní sezony byl závod poněkud prázdný.
Naštěstí pro nás předvedl Fernando Alonso skvělé první kolo a odjel působivých 55 kol. Udělal vše pro to, aby mohl Hamiltona ohrožovat. Hamilton řekl, že když viděl Vettela v hodinách, myslel hlavně na to, aby s ním nekolidoval. Red Bull ovšem vyjel daleko mimo trať, což Hamiltonovi darovalo slušný náskok. Ve zpětných zrcátkách mohl vidět Alonsův rázný manévr, kterým se dostal před Buttona a znemožnil tak potenciální double McLarenu.
Vypadá to, že se v současnosti Hamilton s Alonsem velmi respektují, vzájemnou chválou nešetří. Vliv na to má zřejmě fakt, že snaha zastavit Vettela je jejich společným zájmem. Vypadalo to, že Hamilton našel obranu před Alonsovým neúnavným naháněním. Oba předváděli vysokou školu závodění a střídali se v zajíždění nejrychlejších kol a sektorů.
Alonso se před druhou zastávkou lépe vypořádal s provozem na trati a do boxů zajel o něco později. Vypadalo to, že by se Ferrari přeci jen mohlo dostat do vedení. Alonso ale do boxů vjížděl za jedním z vozů HRT. Další drobné nedostatky zavinily, že nakonec tahal za kratší konec provazu.
Hamilton je teď velice složitý k pochopení. Na rozdíl od jiných závodů byl tentokrát k vidění usměvavý. Když jsme s ním a s jeho maminkou po závodě dělali rozhovor, vyzařoval z něho optimismus. Řekl, že na závody musí rodinu a přátele zvát častěji. Připomnělo mi to trochu sezonu 2007. Osobně moc nerozumím tomu, že by přítomnost rodinných příslušníků a přátel mohla nějak ovlivnit váš výkon na trati, ale jsem z jiné generace a nikdy jsem nemusel podstupovat takový tlak jako on. Ať už ale potřebuje cokoliv, pomohlo mu to.
Jenson Button měl od dvanáctého kola problémy s KERS. Několikrát si musel pohrát s nastavením na volantu, aby systém uvedl zpět do provozu. Nastavování vozu je teď vskutku působivé. Pamatuji si, jak jsem v červnu jel v testovacím voze Pirelli. Řekli mi, abych změnil něco na volantu. Zároveň jsem musel v rychlosti 300km/h mluvit do mikrofonu. Myslel jsem, že mi vybouchne hlava. A to jsem ani vedle sebe neměl Marka Webbera chystajícího se na předjetí. Button se nechal slyšet, že si na sebe po závodě rád oblékl oranžové
vítězné tričko McLarenu, ačkoliv to nebyl on, kdo stanul na nejvyšším
stupni. Je to jedna z věcí, díky kterým je v týmu tolik oblíben.
Kdyby Ferrari ke svým skvělým startům a dobrému tempu v závodech přidalo také rychlost v kvalifikacích, bylo by kandidátem na vítězství. Již jsme si zvykli na to, že v neděli je Ferrari lepší než v sobotu. Vypadá to, že tým nabírá správný směr a má potenciál postavit silný vůz pro sezonu 2012.
Webber se v boxech zdržel příliš dlouho, strávil tam 9,4 sekundy. Red Bull proto v jeho případě vsadil na strategii tří zastávek v boxech. Cílem bylo obrat Felipeho Massu o čtvrté místo. Massa se musel vzdát svého nového předního křídla, když Alonso své vlastní poškodil (to zní povědomě). Jeho hodiny způsobené přemírou snahy darovaly Webberovi čtvrtou pozici. Australan byl však přesto zklamán, že v den, kdy vypadl Vettel, nebyl na stupních vítězů.
Série 19 pódiových umístění Red Bullu v řadě tak vzala za své. Po odstoupení ze závodu Vettel usedl na boxovou zídku a nasadil si sluchátka. Říkal, že zhruba pět kol poslouchal rádiovou komunikaci mezi inženýry a Webberem. Myslím, že mu to pomohlo ještě lépe porozumět reakcím týmu v průběhu závodu. Dokonce svému kolegovi poradil, na jaký rychlostní převod má projíždět jednu ze zatáček, aby ušetřil palivo. Titul již má v kapse, a tak po závodě ani nebyl příliš rozladěný, nehledě na to, že skončila série rekordů, které tak rád sbírá.
Před závodem se mnoho jezdců obávalo, že ani dvě zóny DRS v Abú Zabí příliš nepomohou předjíždění. První DRS zóna proto byla prodloužena o 75 metrů. Je záhadou, proč tento okruh sám od sebe neusnadňuje předjížděcí manévry. Je tu několik rychlých sekcí následovaných brzděním do ostrých zatáček. Jelikož byly obě aktivační zóny DRS blízko sebe, ten, kdo soupeře předjel v té první, mohl jen čekat, až si pozici ve druhé vezme zpátky. Souboje kolo na kolo tak možná byly poněkud umělé, přesto to ale bylo lepší než loňské nic.
Nico Rosberg musel v prvním kole svést souboj s Michaelem Schumacherem, aby zůstal vedoucím jezdcem Mercedesu. Force India dostala oba své vozy na body. Paul di Resta vsadil na jedinou zastávku v boxech. Odstartoval na tvrdší primární směsi. To se mu nevyplatilo, neboť v cíli byl až za týmovým kolegou Sutilem. Přesto, v posledních osmi závodech pětkrát dojel na bodech. Teď už zbývá jen Brazílie, kde skončí dlouhá, ale vskutku zábavná sezona 2011.