Toto Wolff přiznal, že přezouvat na střední směs bylo špatné rozhodnutí. Lewis Hamilton přesto dokázal vůz dovést na prvním místě.
Lewis Hamilton stejně jako Verstappen a Vettel stavěl během výjezdu safety caru. Na rozdíl od soupeřů však nazul střední směs. Na pneumatikách nakonec dokázal dojet do cíle.
Mercedes se rozhodl nasadit střední a ne tvrdou směs, protože se obával, že tvrdé pneumatiky půjde hůře zahřát.
Hamilton trpěl ke konci závodu drolením předních pneumatik a mohl být rád, že dojel do cíle a že se závodilo v Monaku, kde se obtížně předjíždí.
„Právě jsem se bavil s Jamesem Vowlesem (hlavní stratég Mercedesu, pozn. redakce) a zřejmě to bylo špatné rozhodnutí,“ řekl po závodě Toto Wolff.
„Mysleli jsme si, že to pneumatiky zvládnou do konce, ale nebylo tomu tak. Zachránil nás. Jeho řízení nás zachránilo. Je to něco, co musíme opravdu analyzovat.“
„Spočítali jsme, že to střední zvládne, pokud se budeme o pneumatiky dobře starat a budeme stavět okolo 15. nebo 16. kola. Vzhledem k tomu, že byl v čele, byla to celkem jednoznačná strategie. Nevypadalo to ani jako dlouhý úsek, ale po 20 kolech jsme si uvědomili, že na levé přední je drolení a začal si stěžovat na nedotáčivost. Bylo zřejmé, že bude velmi obtížné dostat se až do cíle.“
„Diskutovali jsme, zda pneumatiky vydrží dalších 40 kol. Připomněli mi, že by to bylo na normálním okruhu 20 kol, takže bychom měli být v klidu. Ale všichni věděli, že to bude obrovský úsek a 20 kol před koncem měl na levé pneumatice 0% gumy a masivní nedotáčivost v pomalé rychlosti.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson