Do Velké ceny Maďarska na Hungaroringu, kde teplota tratě přesahovala padesát stupňů Celsia, odstartoval počtvrté v sezoně z pole position Lewis Hamilton a hned v úvodu se udržel před Sebastianem Vettelem a Romainem Grosjeanem. Fernando Alonso se v prvních zatáčkách snažil vnějškem prosadit na třetí příčku, ale Francouze nezdolal. Do problémů se dostal Nico Rosberg, který se po kontaktu s Felipem Massou propadl až na začátek druhé desítky. Brazilec doplatil na kolizi poškozeným předním křídlem, ale na neplánovanou zastávku do boxů nemusel. Kimi Räikkönen měl v úvodu potíže s trakcí, naopak po startu se posunuli dopředu Mark Webber a Jenson Button, propadli se Daniel Ricciardo a Sergio Pérez.
Po prvním kole se tedy za sebou seřadili Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Räikkönen, Webber, Button, Ricciardo a Pérez.
Jako první zajel do boxů v desátém kole vedoucí Hamilton, vzápětí ho napodobili Pastor Maldonado a Paul di Resta. V jedenáctém kole absolvoval první zastávku Rosberg a o další okruh později Vettel. Na trať se vrátil až za Hamiltonem. Ve třináctém kole navštívil mechaniky Alonso a ve čtrnáctém se v depu v krátkém sledu objevily oba lotusy.
V patnáctém kole vedl Webber, který ještě neměl za sebou zastávku, stejně jako třetí Button. Mezi nimi jel Hamilton, na čtvrtém místě se držel Vettel, ale nedařilo se mu dostat před Buttona, takže se mu velmi přiblížil Grosjean.
Vettel si v sedmnáctém kole při druhém těsném pokusu o předjetí Buttona ve druhé zatáčce po zablokování kol lehce poškodil přední křídlo a začal se soustředit spíše na obranu před Grosjeanem. Na oba se mezitím dotahoval Alonso.
Ve dvacátém kole po problémech s hydraulikou odstoupil ze své sté velké ceny Adrian Sutil, který se pohyboval na hranici první a druhé desítky. Ve čtyřiadvacátém kole zajel Webber poprvé do boxů, nádsledoval ho i Pérez. Mexičanův týmový kolega Button už na opotřebených pneumatikách za sebou ve čtvrté zatáčce neudržel Vettela, Grosjeana ani Alonsa. Francouz se ale s Angličanem dostal do kontaktu, když se horkokrevně sunul dopředu, zatímco Button neměl možnost uvolnit mu více místa. Mistr světa z roku 2009 hned zajel do boxů, brzy ho neplánovaně následoval i Francouz. Oba se znovu setkali těsně za sebou.
Vepředu se v té době ustálilo pořadí Hamilton, Vettel, Alonso, Webber, Räikkönen, Grosjean, který ve čtvrté zatáčce devětadvacátého kola velmi efektně předjel vnějškem Massu, za nimi následovali Button, který Brazilce rovněž brzy zdolal, Rosberg a Nico Hülkenberg.
Ve dvaatřicátém kole zahájil plánované druhé zastávky jezdců z předních příček vedoucí Hamilton, následoval ho Massa. Angličanovi nové pneumatiky seděly a velmi brzy předjel třetího Webbera. V pětatřicátém kole zajeli svorně do boxů Vettel a Alonso, na trať se stejně jako po první zastávce vrátili za Buttonem.
V sedmatřicátém kole Vettel předjel Buttona, navíc mu čtvrtou pozici uvolnil Grosjean. Byl totiž penalizován za předjetí Massy, při kterém vyjel vnějškem všemi čtyřmi koly mimo trať. Jednalo se o velmi přísný trest. Tým Lotus navíc Francouze nesprávně informoval, že se jedná o trest za kontakt s Buttonem, ale ten se komisaři v čele s trojnásobným vítězem 24 hodin Le Mans Allanem McNishem rozhodli vyšetřovat až po závodě. Sám Button rovněž zamířil na druhou zastávku a o kolo později ho následoval i Pérez.
Ve dvaačtyřicátém kole si Hülkenberg odpykal penalizaci za překročení povolené rychlosti v boxech. V následujících dvou kolech se v depu objevili i Räikkönen a Webber. Po těchto zastávkách jeli piloti v pořadí Hamilton, Vettel, Webber, Alonso, Grosjean, Räikkönen, Button, Massa, Rosberg a Maldonado.
Třetí zastávky začal v osmačtyřicátém kole Grosjean, který se paradoxně vrátil na trať znovu za Buttonem, o kolo později pak do depa zamířili Alonso, Massa a Rosberg. V jedenapadesátém kole na ně navázal Hamilton, na trať sice vyjel za Webberem, ale brzy ho v těsném souboji předjel. Australan dokonce krátce opustil trať, aby se vyhnul kontaktu.
V šestapadesátém kole zajel potřetí do boxů Vettel a na trať se vrátil čtvrtý za Räikkönenem. V šedesátém kole poprvé nasadil měkčí pneumatiky Webber a snažil se dohnat Räikkönena a Vettela, zajel nejrychlejší kolo, ale na dostřel se jim nepřiblížil.
V šestašedesátém kole odstoupil s kouřícím motorem devátý Rosberg a na bodovanou příčku se posunul Maldonado.
Tři kola před cílem se Vettel ve čtvrté zatáčce pokusil předjet Räikkönena, který měl starší pneumatiky a limitovaly ho problémy s KERS, ale byl široký a ztratil. Němec se na Fina brzy dotáhl a zejména v posledním kole na něj hodně tlačil, ale ke změně v pořadí mezi nimi nedošlo.
Lewis Hamilton vyhrál v Maďarsku po triumfech z let 2007, 2009 a 2012 už počtvrté, ale vůbec poprvé v kariéře v barvách týmu Mercedes. Druhý dojel Räikkönen, třetí Vettel. Následovali Webber, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Pérez a první body v sezoně získal pro Williams Maldonado.
V šampionátu vede Vettel se 172 body, na druhé místo se vrátil Räikkönen se 136, třetí je Alonso (132 bodů), následují Hamilton (122), Webber (105) a Rosberg (84). V Poháru konstruktérů vede s přehledem Red Bull s 277 body před Mercedesem (206 bodů), Ferrari (194) a Lotusem (185).
Příští závod se jede 25. srpna ve Spa-Francorchamps jako Velká cena Belgie.
Fotogalerie (132 obrázků)
[MODXGalleryRef : 36815]
GP Maďarska 2013 - závod
P. |
Jezdec |
Tým |
Kolo |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
70 |
1:42:29,4 h |
1 |
2 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
70 |
+10,9 s |
6 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
70 |
+12,4 s |
2 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
70 |
+18,0 s |
10 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
70 |
+31,4 s |
5 |
6 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
70 |
+32,2 s |
3 |
7 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
70 |
+53,8 s |
13 |
8 |
Felipe Massa |
Ferrari |
70 |
+56,4 s |
7 |
9 |
Sergio Pérez |
McLaren-Mercedes |
69 |
+1 kolo |
9 |
10 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
69 |
+1 kolo |
15 |
11 |
Nico Hülkenberg |
Sauber-Ferrari |
69 |
+1 kolo |
12 |
12 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
69 |
+1 kolo |
14 |
13 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
69 |
+1 kolo |
8 |
14 |
Giedo van der Garde |
Caterham-Renault |
68 |
+2 kola |
20 |
15 |
Charles Pic |
Caterham-Renault |
68 |
+2 kola |
19 |
16 |
Jules Bianchi |
Marussia-Cosworth |
67 |
+3 kola |
21 |
17 |
Max Chilton |
Marussia-Cosworth |
67 |
+3 kola |
22 |
18 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
66 |
+4 kola |
18 |
19 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
64 |
+6 kol |
4 |
- |
Valtteri Bottas |
Williams-Renault |
42 |
+28 kol |
16 |
- |
Esteban Gutiérrez |
Sauber-Ferrari |
28 |
+42 kol |
17 |
- |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
19 |
+51 kol |
11 |