Letošní williams je v provozu příliš citlivý, říkají jezdci

Williams dokázal v Maďarsku dostat oba vozy do druhé části kvalifikace. Na první body ale stále čekám.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Letošní williams je v provozu příliš citlivý, říkají jezdci  | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Williams hledá investora nebo kupce. Na trati je to lepší než vloni, ale především v kvalifikaci. Jezdci se navíc v prvních závodech střídali, pokud jde o nasazení nových dílů.

„V tuto chvíli je to trochu divné,“ řekl Russell o letošní formě Williamsu. „Máme za sebou tři závody: dvě velmi dobré kvalifikace, jednu dobrou kvalifikaci a tři velmi špatné závody.“

Zajímavé statistiky po GP Maďarska 2020: Dominance Mercedesu, ferrari dostala kolo

Zajímavé statistiky po GP Maďarska 2020: Dominance Mercedesu, ferrari dostala kolo

Nicholas Latiffi sice nemá tolik zkušeností, ale i tak velmi rychle pochopil, že jeho auto je velmi citlivé na turbulentní vzduch. Podobně to vidí také Russell, který si myslí, williams je obzvláště náchylný k nestabilitě, když jede za ostatními vozy.

„Naše auto je velmi citlivé při sledování ostatních a je velmi obtížné ho kontrolovat, když sledujete ostatní. Samozřejmě v sobotu (v kvalifikaci) za ostatními nejedete. To je jediné, čemu rozumíme a co si z toho můžeme vzít.“

„Cítím se, jako kdybych ztratil velké množství přítlaku a auto se stává poměrně nepředvídatelné.“

„V kvalifikaci je auto velmi silné a je opravdu příjemné ho řídit. V závodě, když sledujete auta, tomu tak není. Připraví vás to o důvěru. Když jsem v závodě na volném vzduchu, naše tempo je silné, nebo během tréninku na čistém vzduchu s velkým množstvím paliva je také silné.“

„Všechny věci směřují nebo ukazují, že když jsme za jiným vozem, je naše auto aerodynamicky velmi citlivé.“

Další článek: Propad Ferrari: Byla na začátku špionážní aféra?

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)