Mercedes má za sebou nejhorší sezonu pod vedením Tota Wolffa. Není proto divu, že na letošní vůz s označením W13 nebude šéf stáje vzpomínat nejlépe.
Toto Wolf šéfuje týmu Mercedes od začátku sezony 2013 a vyjma té první, která přinesla druhé místo v Poháru konstruktérů, se v britském Brackley pravidelně radovali z mistrovského primátu.
Rekordní série osmi triumfů v Poháru konstruktérů skončila až letos, kdy Mercedes získal jediné vítězství a v hodnocení týmů mu patřila až třetí příčka za Red Bullem a Ferrari.
Důležitým faktorem, který ukončil dominanci stříbrných šípů, trvající od samotného počátku tzv. hybridní éry F1 v roce 2014, byl letošní monopost s označením W13.
Model W13 sice hned při testech v Barceloně zaujal netradičními ultra-tenkými bočnicemi, ale brzy se ukázalo, že Lewise Hamiltona ani nově příchozího George Russella k titulu nedovede.
Mercedes se především v úvodu sezony trápil nejen s nastavením, ale i tzv. s porpoisingem, znamenajícím poskakování vozu, zatímco hlavní konkurence se po velké změně technických pravidel mohla chlubit podstatně rychlejšími monoposty.
I když se nejúspěšnější tým posledních let s přibývajícím časem zmátořil, není překvapením, že Toto Wolf nebude na model W13 vzpomínat s velkou pýchou.
„Myslím, že tento vůz bude mít v naší sbírce vždy speciální místo – bude umístěn hodně vzadu,“ citoval Wolfa britský Autosport.
„Věřím ale, že tohle auto v příštích letech ještě doceníme, jelikož křivka učení, které jsme s ním dosáhli, byla neuvěřitelná.“
Výhra v Brazílii
„Naše chápání aerodynamiky a korelace dynamiky vozu prošlo velkým krokem vpřed. Nezapomínejme také, že jde o vůz, který dominoval Velké ceně Brazílie,“ připomněl Wolf.
Vývoj vozu W13 nebyl pro Mercedes vůbec snadný. Po květnové Velké ceně Španělska se zdálo, že po vyřešení potíží s poskakováním monopostu, bude již vše směřovat k návratu mezi úplnou špičku. Tak jednoduché to ale nakonec nebylo.
„Myslím, že nyní mnohem lépe chápeme, v čem všechny problémy spočívaly. Faktorů, proč nebyl vůz dostatečně rychlý, bylo hned několik. Pokud se nám je podaří přes zimu vyřešit, nabídneme našim jezdcům dobrý základ k dalšímu vývoji,“ uzavřel Wolf.