Letošní W13 bude mít ve sbírce Mercedesu speciální místo. Bude hodně vzadu, říká Wolf | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Letošní W13 bude mít ve sbírce Mercedesu speciální místo. Bude hodně vzadu, říká Wolf

Mercedes má za sebou nejhorší sezonu pod vedením Tota Wolffa. Není proto divu, že na letošní vůz s označením W13 nebude šéf stáje vzpomínat nejlépe.

Toto Wolf šéfuje týmu Mercedes od začátku sezony 2013 a vyjma té první, která přinesla druhé místo v Poháru konstruktérů, se v britském Brackley pravidelně radovali z mistrovského primátu.

Rekordní série osmi triumfů v Poháru konstruktérů skončila až letos, kdy Mercedes získal jediné vítězství a v hodnocení týmů mu patřila až třetí příčka za Red Bullem a Ferrari.

Důležitým faktorem, který ukončil dominanci stříbrných šípů, trvající od samotného počátku tzv. hybridní éry F1 v roce 2014, byl letošní monopost s označením W13.

Model W13 sice hned při testech v Barceloně zaujal netradičními ultra-tenkými bočnicemi, ale brzy se ukázalo, že Lewise Hamiltona ani nově příchozího George Russella k titulu nedovede.

Mercedes se především v úvodu sezony trápil nejen s nastavením, ale i tzv. s porpoisingem, znamenajícím poskakování vozu, zatímco hlavní konkurence se po velké změně technických pravidel mohla chlubit podstatně rychlejšími monoposty.

I když se nejúspěšnější tým posledních let s přibývajícím časem zmátořil, není překvapením, že Toto Wolf nebude na model W13 vzpomínat s velkou pýchou.

„Myslím, že tento vůz bude mít v naší sbírce vždy speciální místo – bude umístěn hodně vzadu,“ citoval Wolfa britský Autosport.

„Věřím ale, že tohle auto v příštích letech ještě doceníme, jelikož křivka učení, které jsme s ním dosáhli, byla neuvěřitelná.“

Výhra v Brazílii

„Naše chápání aerodynamiky a korelace dynamiky vozu prošlo velkým krokem vpřed. Nezapomínejme také, že jde o vůz, který dominoval Velké ceně Brazílie,“ připomněl Wolf.

Vývoj vozu W13 nebyl pro Mercedes vůbec snadný. Po květnové Velké ceně Španělska se zdálo, že po vyřešení potíží s poskakováním monopostu, bude již vše směřovat k návratu mezi úplnou špičku. Tak jednoduché to ale nakonec nebylo.

„Myslím, že nyní mnohem lépe chápeme, v čem všechny problémy spočívaly. Faktorů, proč nebyl vůz dostatečně rychlý, bylo hned několik. Pokud se nám je podaří přes zimu vyřešit, nabídneme našim jezdcům dobrý základ k dalšímu vývoji,“ uzavřel Wolf.

Doporučujeme

Články odjinud