Williams na tom letos není dobře. Zatím nezískal ani jeden bod. Podle Jamese Vowlese za to může i nadváha letošního monopostu.
Z hlediska hmotnosti je ideální variantou vůz, který má hmotnost pod limitem, který stanovují pravidla. Podobný monopost je následně doplněn o závaží, která pomáhají s vyvážením.
Nejhorší variantou je naopak vůz, který je mnohem těžší než minimální hmotnost. Každý gram navíc znamená ztrátu v čase na kolo.
James Vowles nyní přiznal, že FW46 má nadváhu. „Proměna, kterou jsme provedli mezi lety 2023 a 2024, spočívala v tom, že jsme z šasi ubrali 14 kilogramů,“ řekl James Vowles, kterého cituje Autosport. „Každý, kdo se v tomto oboru vyzná, si uvědomí, že je to mimořádný výkon a tým si s tím poradil velmi dobře.“
„Letošní vůz, se kterým jezdíme, je však o čtyři a půl desetiny na kolo pomalejší, a to v každém kole, protože má stále nadváhu.“
Alex Albon je obvykle rychlejším z jezdců Williamsu. Jeho ztráta na pole position je obvykle asi 1,2 sekundy (pokud vezmeme ideální kola). Bylo tomu tak v Miami, Číně, Austrálii. V Japonsku ztratil 1,5 s.
Pokud bychom mu například v Miami ubrali 0,45 s, tak by místo 14. místa získal v kvalifikaci 9. místo.
Podle Vowlese je to důsledek zpoždění v zimě. Šéf Williamsu nechtěl sdělit detaily. Je také jasné, že se ztráta kvůli hmotnosti bude lišit v závislosti na okruhu, ale obecně platí, že 10 kg navíc jsou zhruba 3 desetiny sekundy. Vůz Williamsu by tak měl být o zhruba 15 kg nad minimální hmotností, která je 798 kg.
V Imole dostane Albon, který tento týden s týmem prodloužil smlouvu, nové a lehčí díly.
„Imola je začátkem snižování hmotnosti, které teď bude pokračovat v následujících šesti závodech zásadním způsobem, abychom se dostali zpět tam, kde potřebujeme být,“ dodal šéf Williamsu.