Letošní vozy jsou místy až děsivé, říká vývojový jezdec Haasu Ferrucci

Vývojový pilot týmu Haas Santino Ferrucci měl minulý týden v rámci sezónních testů na Hungaroringu možnost poprvé si vyzkoušet letošní monopost formule 1. Současné vozy jsou podle něj místy děsivé.
Letošní vozy jsou místy až děsivé, říká vývojový jezdec Haasu Ferrucci

19letý Ferrucci se k týmu Haas připojil na začátku loňského roku a na Silverstonu pilotoval monopost VF-16. Od loňské sezóny mladý Američan závodí v šampionátu GP3, letos na Hungaroringu dostal příležitost u týmu Trident ve formuli 2 a po víkendu se ještě zúčastnil sezónních testů formule 1, když dva dny testoval s letošním vozem týmu Haas VF-17.

Ferrucci přiznal, že k testu přistupoval opatrně, věří však, že dosáhl zlepšení.

„Byl to skok, z GP3 do F2 byl obrovský,“ řekl Ferrucci. „Na karbonových brzdách (ve F2) jsem ve svém prvním rychlém kole brzdil o 30 metrů dříve, podíval jsem se nahoru, byl jsem na hranici 50 metrů a musel znovu šlápnout na plyn.“

„Posadit se do vozu (F1) byla zkušenost. Ještě jsem si zvykal na brzdy ve F2, ve formuli 1 jsou brzdné body přibližně stejné, nebyl to takový rozdíl. Mnohem větší rozdíl je ale v rychlosti, vůz formule 1 se nedá k ničemu přirovnat. V každé zatáčce jedete o 30 až 40 km/h rychleji, ze čtvrtého převodového stupně máte pátý, na toto je nejtěžší si zvyknout.“

„Jsem si celkem jistý, že v pomalých a středně rychlých zatáčkách jsem byl limitu, případně jeden nebo dva km/h před ním. V těch rychlých jsem každým kolem zrychloval o půl kilometru za hodinu.“

„Problém ale je, když najdete ten limit a ztratíte kontrolu nad vozem, tak začnete brzdit, držíte to a snažíte se všemu vyhnout. Když je tohle auto na limitu, tak je místy až děsivé, takže v rychlých zatáčkách radši o pár kilometrů v hodině zvolním, ztratím desetinu a jedu bezpečněji, než abych v každém kole riskoval.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A