Letošní vozy jsou místy až děsivé, říká vývojový jezdec Haasu Ferrucci

Vývojový pilot týmu Haas Santino Ferrucci měl minulý týden v rámci sezónních testů na Hungaroringu možnost poprvé si vyzkoušet letošní monopost formule 1. Současné vozy jsou podle něj místy děsivé.
Letošní vozy jsou místy až děsivé, říká vývojový jezdec Haasu Ferrucci

19letý Ferrucci se k týmu Haas připojil na začátku loňského roku a na Silverstonu pilotoval monopost VF-16. Od loňské sezóny mladý Američan závodí v šampionátu GP3, letos na Hungaroringu dostal příležitost u týmu Trident ve formuli 2 a po víkendu se ještě zúčastnil sezónních testů formule 1, když dva dny testoval s letošním vozem týmu Haas VF-17.

Ferrucci přiznal, že k testu přistupoval opatrně, věří však, že dosáhl zlepšení.

„Byl to skok, z GP3 do F2 byl obrovský,“ řekl Ferrucci. „Na karbonových brzdách (ve F2) jsem ve svém prvním rychlém kole brzdil o 30 metrů dříve, podíval jsem se nahoru, byl jsem na hranici 50 metrů a musel znovu šlápnout na plyn.“

„Posadit se do vozu (F1) byla zkušenost. Ještě jsem si zvykal na brzdy ve F2, ve formuli 1 jsou brzdné body přibližně stejné, nebyl to takový rozdíl. Mnohem větší rozdíl je ale v rychlosti, vůz formule 1 se nedá k ničemu přirovnat. V každé zatáčce jedete o 30 až 40 km/h rychleji, ze čtvrtého převodového stupně máte pátý, na toto je nejtěžší si zvyknout.“

„Jsem si celkem jistý, že v pomalých a středně rychlých zatáčkách jsem byl limitu, případně jeden nebo dva km/h před ním. V těch rychlých jsem každým kolem zrychloval o půl kilometru za hodinu.“

„Problém ale je, když najdete ten limit a ztratíte kontrolu nad vozem, tak začnete brzdit, držíte to a snažíte se všemu vyhnout. Když je tohle auto na limitu, tak je místy až děsivé, takže v rychlých zatáčkách radši o pár kilometrů v hodině zvolním, ztratím desetinu a jedu bezpečněji, než abych v každém kole riskoval.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:23 | Charles Leclerc dnes slaví dvacetiny.
14. října | Lando Norris získal titul v F3. Příští rok by se mohl stát rezervním jezdcem McLarenu.
12. října | Hartley místo Gaslyho? Poslední Novozélanďan v F1 byl v roce 1984 Mike Thackwell.
12. října | IndyCar by příští rok mohla zavítat do Mexika.
11. října | Kubica dnes testoval Williams na okruhu v Silverstonu.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00

Nejčtenější články

Přítelkyně a manželky současných jezdců formule 1

Přítelkyně a manželky současných jez…

Kdo čeká v zákulisí nebo doma na jezdce formule 1? Podívejte se na manželky a přítelkyně současných jezdců.

12.  10.  2017 | | 53 N/A
Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se překvapivé jméno

Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se p…

Pierre Gasly by zatím podle nepotvrzených informací měl v USA chybět a pojede v Japonsku poslední dva závody super formule, ve které bojuje o titul.

12.  10.  2017 | | 27 N/A
Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

Problémy Ferrari má řešit expertka n…

Ferrari najalo expertku na kovy a chemikálie, která má pomoci oddělení kontroly kvality.

11.  10.  2017 | | 26 N/A
Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už blízko Renaultu, chlubí se Honda

Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už b…

Odchází McLaren od Hondy zbytečně? V Japonsku si to tak trochu nepřímo myslí. Podle Hasegawy jsou totiž už blízko Renaultu.

11.  10.  2017 | | 82 N/A
Mercedes loni hrozil svým jezdcům vyhazovem

Mercedes loni hrozil svým jezdcům vy…

Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda prozradil, že tým v loňském roce po vzájemné kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska pohrozil svým jezdcům Lewisi Hamiltonovi a Niku Rosbergovi vyhazovem, pokud se bude podobný incident opakovat.

15.  10.  2017 | | 22 N/A