Letošní vozy jsou místy až děsivé, říká vývojový jezdec Haasu Ferrucci

Vývojový pilot týmu Haas Santino Ferrucci měl minulý týden v rámci sezónních testů na Hungaroringu možnost poprvé si vyzkoušet letošní monopost formule 1. Současné vozy jsou podle něj místy děsivé.
Letošní vozy jsou místy až děsivé, říká vývojový jezdec Haasu Ferrucci

19letý Ferrucci se k týmu Haas připojil na začátku loňského roku a na Silverstonu pilotoval monopost VF-16. Od loňské sezóny mladý Američan závodí v šampionátu GP3, letos na Hungaroringu dostal příležitost u týmu Trident ve formuli 2 a po víkendu se ještě zúčastnil sezónních testů formule 1, když dva dny testoval s letošním vozem týmu Haas VF-17.

Ferrucci přiznal, že k testu přistupoval opatrně, věří však, že dosáhl zlepšení.

„Byl to skok, z GP3 do F2 byl obrovský,“ řekl Ferrucci. „Na karbonových brzdách (ve F2) jsem ve svém prvním rychlém kole brzdil o 30 metrů dříve, podíval jsem se nahoru, byl jsem na hranici 50 metrů a musel znovu šlápnout na plyn.“

„Posadit se do vozu (F1) byla zkušenost. Ještě jsem si zvykal na brzdy ve F2, ve formuli 1 jsou brzdné body přibližně stejné, nebyl to takový rozdíl. Mnohem větší rozdíl je ale v rychlosti, vůz formule 1 se nedá k ničemu přirovnat. V každé zatáčce jedete o 30 až 40 km/h rychleji, ze čtvrtého převodového stupně máte pátý, na toto je nejtěžší si zvyknout.“

„Jsem si celkem jistý, že v pomalých a středně rychlých zatáčkách jsem byl limitu, případně jeden nebo dva km/h před ním. V těch rychlých jsem každým kolem zrychloval o půl kilometru za hodinu.“

„Problém ale je, když najdete ten limit a ztratíte kontrolu nad vozem, tak začnete brzdit, držíte to a snažíte se všemu vyhnout. Když je tohle auto na limitu, tak je místy až děsivé, takže v rychlých zatáčkách radši o pár kilometrů v hodině zvolním, ztratím desetinu a jedu bezpečněji, než abych v každém kole riskoval.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (6) Další článek: Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10