Letošní vozy? Brutální na řízení ale možná horší pro závodění, říká Brundle

Letošní vozy? Brutální na řízení ale možná horší pro závodění, říká Brundle

Martin Brundle (*1959) prozradil, že měl vloni v Monaku menší infarkt. Přesto šel na stupně vítězů (či spíše schody) dělat rozhovory s jezdci.

„Měl jsem menší infarkt, když jsem běžel na stupně vítězů v Monaku,“ uvedl Brundle na Autosport International Show. Nakonec komentátor Sky Sports skončil s 23 mm stentem. Na operaci šel krátce po GP Monaka. Závod v Kanadě pak vynechal, ale pak šel závodit do Le Mans.

„Nemyslel jsem si, že to mohu udělat, ale kardiolog mi řekl: ‘Jo, můžete odjet závod. Jen nezapomeňte na své léky pro ředění krve.’“

„Tak jsem zavolal Brownovi (dnes šéf McLarenu) a Richardovi (Dean, oba šéfové týmu United Autosports) a odjeli jsme v autě 75 kol v Palmer Sports. Měl jsem modřina na hrudi, ale miluji Le Mans a nemohl jsem tam chybět.“

V Le Mans pak Brundle vybojoval pole position. „Seděl jsem na tiskové konferenci a vedle mě byli chlapci ve věku sedmnáct a devatenáct. Pomyslel jsem si, že na dědka, co má 57 let, to nebylo špatné.“ Nakonec Brundle skončil v závodě na druhém místě.

Kritika letošních pravidel

Brundle také okomentoval letošní vozy. Podle něj bude brutální je řídit, ale má obavy z dopadu na předjíždění.

„Teoreticky si myslím, že z hlediska zlepšení závodění jsme se vydali špatnou cestou. Už jsme slyšeli i o tom, že některé zatáčky budou vlastně nově rovinkami,“ naráží Brundle na více přítlaku a přilnavosti v zatáčkách.

„Dejte autu mnohem větší přítlak a o 25 procent větší pneumatiky — celé to bude o 11 procent širší — bude brutální to řídit. Ale zda to  přinese i lepší závodění nebo ne, to teprve zjistíme. Brzdná zóna bude o dost kratší. Více gripu znamená, že by se mohlo brzdění zkrátit o 4 až 5 metrů. To znamená, že budete mít méně příležitostí k předjíždění.“

Podle Brundla bude klíčové to, jak bude moci vůz následovat jiný vůz.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud