Letošní vozy? Brutální na řízení ale možná horší pro závodění, říká Brundle

Martin Brundle (*1959) prozradil, že měl vloni v Monaku menší infarkt. Přesto šel na stupně vítězů (či spíše schody) dělat rozhovory s jezdci.
Letošní vozy? Brutální na řízení ale možná horší pro závodění, říká Brundle

„Měl jsem menší infarkt, když jsem běžel na stupně vítězů v Monaku,“ uvedl Brundle na Autosport International Show. Nakonec komentátor Sky Sports skončil s 23 mm stentem. Na operaci šel krátce po GP Monaka. Závod v Kanadě pak vynechal, ale pak šel závodit do Le Mans.

„Nemyslel jsem si, že to mohu udělat, ale kardiolog mi řekl: ‘Jo, můžete odjet závod. Jen nezapomeňte na své léky pro ředění krve.’“

„Tak jsem zavolal Brownovi (dnes šéf McLarenu) a Richardovi (Dean, oba šéfové týmu United Autosports) a odjeli jsme v autě 75 kol v Palmer Sports. Měl jsem modřina na hrudi, ale miluji Le Mans a nemohl jsem tam chybět.“

V Le Mans pak Brundle vybojoval pole position. „Seděl jsem na tiskové konferenci a vedle mě byli chlapci ve věku sedmnáct a devatenáct. Pomyslel jsem si, že na dědka, co má 57 let, to nebylo špatné.“ Nakonec Brundle skončil v závodě na druhém místě.

Kritika letošních pravidel

Brundle také okomentoval letošní vozy. Podle něj bude brutální je řídit, ale má obavy z dopadu na předjíždění.

„Teoreticky si myslím, že z hlediska zlepšení závodění jsme se vydali špatnou cestou. Už jsme slyšeli i o tom, že některé zatáčky budou vlastně nově rovinkami,“ naráží Brundle na více přítlaku a přilnavosti v zatáčkách.

„Dejte autu mnohem větší přítlak a o 25 procent větší pneumatiky — celé to bude o 11 procent širší — bude brutální to řídit. Ale zda to  přinese i lepší závodění nebo ne, to teprve zjistíme. Brzdná zóna bude o dost kratší. Více gripu znamená, že by se mohlo brzdění zkrátit o 4 až 5 metrů. To znamená, že budete mít méně příležitostí k předjíždění.“

Podle Brundla bude klíčové to, jak bude moci vůz následovat jiný vůz.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...
8. srpna | Räikkönen věří, že jeho výsledky neodrážejí jeho rychlost.

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Souboje týmových kolegů v první polovině sezóny 2017

Souboje týmových kolegů v první polo…

Jak probíhaly souboje týmových kolegů v prvních jedenácti závodech sezóny 2017?

10.  8.  2017 | | 11 N/A
Rosberg Ferrari nevěří, neudrží prý krok s Mercedesem

Rosberg Ferrari nevěří, neudrží prý …

Mercedes před druhou polovinou sezóny vede v Poháru konstruktérů. Mezi jezdci je ale v čele Sebastian Vettel. Nico Rosberg Ferrari v boji o titul nevěří.

10.  8.  2017 | | 58 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A