Letošní spolehlivost byla nejhorší od roku 2006, stěžuje si Horner

Podle Christiana Hornera musel Red Bull čelit nejhorší spolehlivosti motoru od roku 2006, kdy rudí býci používali Ferrari.
Letošní spolehlivost byla nejhorší od roku 2006, stěžuje si Horner

„Z hlediska spolehlivosti motoru to byl pravděpodobně nejhorší rok, který jsme měli od roku 2006,“ řekl Horner pro Autosport.

„Náš motorový partner přes zimu tvrdě pracuje na řešení tohoto problému. Potřebují to i pro svůj vlastní tým.“ 

Horner věří, že se situace zlepší a Red Bull bude moci bojovat s Mercedesem a Ferrari.

Výkon Renaultu se v průběhu roku trochu zlepšil, což Red Bullu společně s vývojem šasi umožnilo bojovat o příčky nejvyšší.

„V závodě vidíme trochu konvergence,“ pokračuje Horner. „V kvalifikaci to ale stále není ono – s těmito módy a potenciálním využíváním oleje a tak dále. Stále tam jsou poměrně rozdíly.“

Red Bull Verstappena přeplácí zbytečně, my ho nechtěli, říká Lauda

Red Bull Verstappena přeplácí zbytečně, my ho nechtěli, říká Lauda

Horner připustil, že na začátku sezóny měl tým problémy i s šasi. Sezónu by proto rozdělil na dvě části.

Některé problémy Red Bull odhalil až poté, co vyjel s RB13 na trať. „Viděli jsme, že věci nejsou v souladu s našimi simulačními nástroji,“ uvedl. 

„Jakmile jsme to pochopili, měli jsme velmi jasnou cestu. Podle naší analýzy, pokud se podíváte na poslední čtyři nebo pět závodů, tak v samotném závodě jsme měli pravděpodobně nejlepší šasi.“

Tři motory na sezónu zůstanou, myslí si Todt

Tři motory na sezónu zůstanou, myslí si Todt

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (14) Další článek: Nechápu, jak může existovat něco tak ošklivého, říká Villeneuve o Yas Marina
20:00 | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.