Letošní rozpočet nás ve vývoji vozu omezovat nebude, říká Williamsová

Díky uzavřeným smlouvám s Martini a několika dalšími partnery podle zástupkyně šéfa Williamsu nehrozí, že by stáj z Grove nestíhala vyvíjet letošní auto stejně rychle jako konkurence.
Letošní rozpočet nás ve vývoji vozu omezovat nebude, říká Williamsová

Po odchodu BMW na konci roku 2005 Williams poněkud zaostával co do velikosti rozpočtu v porovnání s ostatními předními stájemi. Tato skutečnost se mimo jiné odrazila také na schopnosti dostatečně rychle vyvíjet monopost během sezony, což bylo jednou z příčin nevýrazných výkonů tohoto věhlasného týmu v posledních letech. S příchodem Martini by však mělo být těmto finančním patáliím konec.   

„Jsme nezávislí, takže rozpočet nám vždycky dělá starosti, ale během zimy jsme z obchodního hlediska odvedli opravdu dobrou práci,“ uvádí Claire Williamsová. „Máme nového titulárního partnera a tři nové sponzory, takže jsme s tím celkem spokojeni.“

Věděli jste, že...

V historii formule 1 se logo Martini objevilo na monopostech ještě dalších čtyř stájí? Byly jimi Tecno, Brabham, Lotus a Ferrari.    

„Ale ve formuli 1 nikdy nemáte dost peněz – a já osobně nevěřím v to, že potřebujete masivní rozpočet k tomu, abyste vyhrávali. Jsme v pozici, ve které můžeme jet závodit, závodit konkurenceschopně, a musíme jen dále pracovat na tom, abychom se ujistili, že to dokážeme.“

„Jsme si vědomi závodu ve vývoji. A v tuhle chvíli pracujeme na tom, abychom se ujistili, že pokud se ocitneme v pozici, kdy budeme jezdit na čele startovního pole, budeme moci v pozadí nadále pokračovat v práci ve vývoji. Nechcete se ocitnout v situaci, kdy se vám daří a pak vám dojdou peníze na vývoj vozu,“ podotýká.  

Williams se během zimních testů řadil k týmům, které mohly být se svou formou spokojeny, což jej následně pasovalo do role černého koně v úvodu letošní sezony. A toho si jsou v Grove dobře vědomi: “Pokud jsme na tom skutečně takto, pak si myslím, že se musíme chopit jakékoliv příležitosti, která nám umožní v prvních čtyřech závodech vyniknout, zatímco se ostatní budou dotahovat. To je přesně to, co musíme udělat.“

Další článek: U Mercedesu si vyjasnili týmovou režii

13:54 | V Barceloně se budou hlídat traťové limity v první a druhé zatáčce. Ve třinácté a patnácté jako vloni ne...
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00