Díky uzavřeným smlouvám s Martini a několika dalšími partnery podle zástupkyně šéfa Williamsu nehrozí, že by stáj z Grove nestíhala vyvíjet letošní auto stejně rychle jako konkurence.
Po odchodu BMW na konci roku 2005 Williams poněkud zaostával co do velikosti rozpočtu v porovnání s ostatními předními stájemi. Tato skutečnost se mimo jiné odrazila také na schopnosti dostatečně rychle vyvíjet monopost během sezony, což bylo jednou z příčin nevýrazných výkonů tohoto věhlasného týmu v posledních letech. S příchodem Martini by však mělo být těmto finančním patáliím konec.
„Jsme nezávislí, takže rozpočet nám vždycky dělá starosti, ale během zimy jsme z obchodního hlediska odvedli opravdu dobrou práci,“ uvádí Claire Williamsová. „Máme nového titulárního partnera a tři nové sponzory, takže jsme s tím celkem spokojeni.“
Věděli jste, že...
V historii formule 1 se logo Martini objevilo na monopostech ještě dalších čtyř stájí? Byly jimi Tecno, Brabham, Lotus a Ferrari.
„Ale ve formuli 1 nikdy nemáte dost peněz – a já osobně nevěřím v to, že potřebujete masivní rozpočet k tomu, abyste vyhrávali. Jsme v pozici, ve které můžeme jet závodit, závodit konkurenceschopně, a musíme jen dále pracovat na tom, abychom se ujistili, že to dokážeme.“
„Jsme si vědomi závodu ve vývoji. A v tuhle chvíli jedeme podle plánu, takže pokud se ocitneme v pozici, kdy budeme jezdit na čele startovního pole, budeme moci v pozadí nadále pokračovat v práci ve vývoji. Nechcete se ocitnout v situaci, kdy se vám daří a pak vám dojdou peníze na vývoj vozu,“ podotýká.
Williams se během zimních testů řadil k týmům, které mohly být se svoji formou spokojeny, což jej následně pasovalo do role černého koně v úvodu letošní sezony. A toho si jsou v Grove dobře vědomi: “Pokud jsme na tom skutečně takto, pak si myslím, že se musíme chopit jakékoliv příležitosti, která nám umožní v prvních čtyřech závodech vyniknout, zatímco se ostatní budou dotahovat. To je přesně to, co musíme udělat.“