Letošní rok nás semkl, říká Horner

Christian Horner hledá pozitiva v letošním roce a opět, i když nepřímo, hází vinu na Renault.
Letošní rok nás semkl, říká Horner

V roce 2014 skončil Red Bull na druhém místě se 405 body. Letos jich získal sotva polovinu, nevyhrál žádný závod a skončil v šampionátu čtvrtý. Navíc po velkou část roku řešil to, kdo mu bude příští rok dodávat pohonné jednotky a zda vůbec bude ve formuli 1.

„Abych byl upřímný, tak to byl těžký rok,“ řekl Horner pro Motorsport.com.

„Ale neštěstí někdy skupinu více semkne. Mám pocit, že tým je semknutější a je si bližší, něž kdykoliv předtím.Takže z pohledu týmu to nebyl tak špatný rok. Byli jsme velmi silní v oblasti strategie. Naše zastávky v boxech byly jedny z nejlepších v pitlane.“

Horner nezapomněl připomenout špatný výkon motoru Renault, i když to udělal nepřímo a francouzského výrobce nejmenoval. Vyjmenoval jen tři okruhy, které Red Bullu poskytly příležitost kvůli dobrému šasi – Monako, Maďarsko a Singapur. Dvě ze tří příležitostí Red Bull podle Hornera využil a dostal se na stupně vítězů.

„Některé věci, které jsou mimo naší odpovědnost, nemůžeme kontrolovat. Můžeme se starat jen o věci, které můžeme ovládat,“ dodal k tématu Horner.

Podle šéfa Red Bullu byl okamžik, kdy majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz ztratil veškerý zájem o formuli 1.

„Dietrich byl docela rozčarovaný. Když se podíváte na to, co investoval do sportu, dvou Grand Prix týmů, okruhu, programu mladých jezdců a především je největším fanouškem sportu.“

„Myslím, že v jednu chvíli měl pocit, že vyháněn pryč. Pokud lidé nechtějí Red Bull v F1, proč by měl zůstávat a utrácet prostředky, které do toho skupina dává?“

„Vidím v tom závazek vůči lidem a nakonec, je to velký bojovník. Je to soutěživý člověk a chce vidět tým, jak se vrátí zpět do čela startovního pole. Pokud jde o motivaci, tak během léta kvůli všem těm událostem, byl docela vytočený.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Force India by měla zdolat Williams, myslí si Hülkenberg

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10