Letošní pravidla více odhalují slabiny vozů

Podle Landa Norrise z McLarenu fungují regule pro rok 2019 jinak než v minulosti. Silné i slabé stránky vozu jsou viditelnější než dřív.
Letošní pravidla více odhalují slabiny vozů

Letošní forma McLarenu je tak trochu jako na houpačce. Není však zdaleka jediný, situace za špicí pole je značně proměnlivá. Podle Norrise to nelze jednoduše přičíst jen práci týmů s pneumatikami. Za přelíváním formy podle teenagera z Bristolu stojí pravidla, která mají napomoci předjíždění. Tato pravila týmy nutí přistupovat k nastavení jinak než v minulosti.

„Některé týmy si možná myslí, že to vězí v pneumatikách, ale řekl bych, že větší roli má povaha letošních vozů a proměnlivá nastavení na různých okruzích. Hodně si vyhráváme třeba s předním křídlem. Někde je potřeba vyšší, jinde nižší přítlak. Okruhy, které jsme letos zatím navštívili, jsou hodně rozmanité. Tento fakt zvýraznil silné i slabé stránky jednotlivých aut.

Celkem jasně se ukázalo, kde jsme silní, kde jsme slabí a jak si vedou soupeři. Takže podle mě větší roli než pneu hraje nastavení. Co se týče Číny a Baku, je jasné, kde nám to šlo více. V Číně jsme vypadali hrozně, v Baku se to hodně zlepšilo.

Děláme však pokroky. Známe oblasti, na kterých musíme zapracovat, a pro tento víkend jsme si přivezli pár vylepšení. Nemůžeme však čekat nějaký raketový vzestup. Musíme jen zajistit, abychom odváděli stejnou práci jako v Ázerbájdžánu,“ tuší Norris.

V prvním i druhém volném tréninku na Velkou cenu Španělska obsadil Norris šestnáctou pozici. Kolegovi Sainzovi se dařilo více, byl šestý, respektive devátý. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Také ve druhém tréninku ve Španělsku byl nejrychlejší Bottas

17:54 | Vandoorne jezdí ve FE, Gutiérrez nemá platnou licenci. Pokud by nastal problém u McLarenu, nastoupí za něj Paul di Resta.
17:21 | Podle určitých spekulací se výsledek vyšetřování Racing Pointu dozvíme až v pátek před tréninkem.
17:01 | Pirelli zrušilo testy nových pneumatik v prvních 30 minutách FP2. Po defektech chce dát týmům více času pracovat se současnými pneumatikami.
13:14 | Po debutu v DTM se Robert Kubica vrací za volant vozu F1. V pátek ho čeká další první trénink s Alfou Romeo.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10