Letošní pravidla více odhalují slabiny vozů

Podle Landa Norrise z McLarenu fungují regule pro rok 2019 jinak než v minulosti. Silné i slabé stránky vozu jsou viditelnější než dřív.
Letošní pravidla více odhalují slabiny vozů

Letošní forma McLarenu je tak trochu jako na houpačce. Není však zdaleka jediný, situace za špicí pole je značně proměnlivá. Podle Norrise to nelze jednoduše přičíst jen práci týmů s pneumatikami. Za přelíváním formy podle teenagera z Bristolu stojí pravidla, která mají napomoci předjíždění. Tato pravila týmy nutí přistupovat k nastavení jinak než v minulosti.

„Některé týmy si možná myslí, že to vězí v pneumatikách, ale řekl bych, že větší roli má povaha letošních vozů a proměnlivá nastavení na různých okruzích. Hodně si vyhráváme třeba s předním křídlem. Někde je potřeba vyšší, jinde nižší přítlak. Okruhy, které jsme letos zatím navštívili, jsou hodně rozmanité. Tento fakt zvýraznil silné i slabé stránky jednotlivých aut.

Celkem jasně se ukázalo, kde jsme silní, kde jsme slabí a jak si vedou soupeři. Takže podle mě větší roli než pneu hraje nastavení. Co se týče Číny a Baku, je jasné, kde nám to šlo více. V Číně jsme vypadali hrozně, v Baku se to hodně zlepšilo.

Děláme však pokroky. Známe oblasti, na kterých musíme zapracovat, a pro tento víkend jsme si přivezli pár vylepšení. Nemůžeme však čekat nějaký raketový vzestup. Musíme jen zajistit, abychom odváděli stejnou práci jako v Ázerbájdžánu,“ tuší Norris.

V prvním i druhém volném tréninku na Velkou cenu Španělska obsadil Norris šestnáctou pozici. Kolegovi Sainzovi se dařilo více, byl šestý, respektive devátý. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (2) Další článek: Také ve druhém tréninku ve Španělsku byl nejrychlejší Bottas
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00