Letošní ferrari dostane ještě několik nových dílů

Tým Ferrari nezastavil úplně vývoj letošního monopostu, ale neslibuje si od toho žádné větší změny. Prioritu má testování řešení pro rok 2014.
Letošní ferrari dostane ještě několik nových dílů

Na vítězství v šampionátu Ferrari bez zaváhání Red Bullu už nedosáhne, přesto nenechá svůj současný monopost beze změn.

"V příštích závodech nasadíme ještě několik vylepšení, budeme s nimi jezdit, testovat je a vylepšovat auto," potvrdil šéfinženýr Pat Fry. "Protože v roce 2014 nastanou mnohem větší změny na vozech na straně motoru i aerodynamiky, je mnohem těžší tyto díly testovat teď, ale bude tu několik malých vývojových dílů, které můžeme nasadit v letošních zbývajících volných trénincích, půjde především o testování spolehlivosti, což znamená, že v příštích šesti závodech budeme mít velmi rušené pátky."

Nové díly ale nepředstavují jedinou možnost, jak zrychlit monopost.

"Neustále pracujeme na lepším chápání pneumatik," vysvětloval šéfdesignér Nicolas Tombazis. "Práce s pneumatikami v závodě je oblast, ve které bychom se mohli ve srovnání se soupeři zlepšit. Nasadíme menší vylepšení aerodynamiky. Nemyslím, že bychom mohli do nich vkládat velké naděje, že změní konečný výsledek, ale myslíme si, že přinesou určité zlepšení."

"A konečně testujeme určité díly pro rok 2014, jsou to věci, se kterými můžeme jezdit v pátek, abychom se ujistili, že si pro příští rok vybereme správnou specifikaci."

Ferrari opakovaně říkalo, že ho v posledních letech omezoval aerodynamický tunel. Proto ho modernizovalo a chystá se na jeho opětovné otevření.

"Technologie aerodynamického tunelu byla naší slabinou ve srovnání se soupeři," uvedl Tombazis. "Měli jsme problémy s kvalitou toku vzduchu, nebyl tak jednotný, jak by měl být, a my jsme nemohli používat tak velký model, jak jsme chtěli."

"Naše data a nástroje byly dost zastaralé, takže jsme nemohli provádět denně tolik pokusů, což nás trochu brzdilo. Uplynulé měsíce jsme strávili vylepšováním a řešením všech těchto problémů. Takže jsem optimista, že v této oblasti nebudeme na soupeře ztrácet, až budeme zpět v plném provozu."

Diskuze (42) Další článek: McLaren je ochoten se přizpůsobit delšímu kalendáři, vidí nové příjmy
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.