Letos nejvíce předjíždějí Buemi a Schumacher

Tým Mercedes aktualizoval své zajímavé statistiky o předjížděcích manévrech v letošní sezóně. Některá jména v tabulkách překvapí.
Letos nejvíce předjíždějí Buemi a Schumacher

Pro účely statistik se předjetí rozdělují do kategorií: normální, DRS, pomalé vozy (předjíždění HRT, Lotusu a Virginu), týmoví kolegové, poškození, první kolo.

Ke kolika předjetím došlo v letošních dosavadních 18 závodech?
Doposud se uskutečnilo 1436 předjížděcích manévrů všech typů. Po odečtení předjetí v prvním kole a kvůli poškození dostaneme 1180 předjížděcích manévrů. Součet ´normálních´ a DRS předjetí, což je považováno pozorovateli za ukazatel čistých předjetí, je 804 manévrů. To znamená průměr 45 normálních a DRS předjetí za závod.

Jak se dají tyto součty předjížděcích manévrů rozložit?
V letošní sezóně došlo k 441 normálním předjetí a ke 363 předjetí s pomocí DRS. Z celkového počtu těchto 804 čistých předjetí jich tedy bylo 55 % normálních a 45 % s pomocí DRS. 300 předjetí uskutečnily rychlejší vozy na třech pomalejších týmech. Týmoví kolegové se mezi sebou předjeli 76krát.

Ve kterých závodech se předjíždělo nejvíce a ve kterých nejméně?
Nejvyšší počet čistých předjetí byl zaznamenán v Turecku (85), Kanadě (79) a Číně (67). Závody s nejmenším počtem předjetí jsou Monako (16), Austrálie (17) a Indie (18). V devíti závodech bylo méně než 50 čistých předjetí, v osmi více než 50. V průměru bylo za závod 45 předjetí, z toho 25 normálních a 20 s DRS.

Jaký byl poměr DRS a normálních předjetí?
Nejvíce se s pomocí DRS předjíždělo v Abú Zabí (89 %), Evropě (81 %), Indii (78 %), Turecku (59 %) a Španělsku (57 %). Nejméně se díky DRS předjíždělo v Monaku (13 %), Maďarsku (20 %), Kanadě (22 %), Japonsku (26 %) a Velké Británii (27 %) - je třeba poznamenat, že se tři z těchto závodů jely na mokru nebo v proměnlivých podmínkách a používání DRS bylo omezeno v částech závodů v Kanadě a Británii. V osmi z 18 závodů se předjíždělo víc s DRS než bez něj.

Měnilo se procento DRS předjetí v průběhu sezóny?
V prvních devíti závodech došlo v průměru k 21 předjetí s DRS, v průměru to bylo 45 % všech čistých předjetí. Vliv DRS zůstal v druhých devíti závodech stabilní, v průměru bylo 20 DRS předjetí za závod, což bylo celkem 46 % všech čistých předjetí.

Který jezdec předjížděl v roce 2011 nejvíce?
Následující čísla byla očištěna o odstoupení vozů vpředu, jsou započítána jen místa získaná na trati. Buemi předjel v roce 2011 celkem 112krát, těsně ho následují Michael (Schumacher - 111), Kobajaši (95), Alguersuari (90) a Pérez (89). Tyto součty jdou rozdělit na: zisk mezi startem a koncem prvního sektoru (nejlepší starty do závodu), zisk v prvním kole a na předjetí v závodě mimo první kolo.

Kdo měl v roce 2011 nejlepší starty?
Nejlépe startoval Michael, celkem získal 34 pozic, další je Buemi (29), Kovalainen (28), Liuzzi (20) a Kobajaši (19). Na druhé straně nejméně pozic v prvním sektoru získal Vettel, za celou sezónu jen jednu. Je to dáno tím, že se v 18 závodech jen jednou nekvalifikoval do první řady, celkem získal 14 pole position.

Kdo získal nejvíce pozic v prvním kole závodů?
Celkově tuto tabulku vedou Michael (40 získaných míst v prvním kole), Buemi (30) a Kovalainen (26). Když nebudeme počítat pozice získané v prvním sektoru, nejvyšší příčka patří D´Ambrosiovi, jenž získal celkem 8 pozic mezi koncem prvního sektoru a koncem prvního kola.

A nakonec, kdo nejvíce předjížděl v závodech mimo první kolo?
Tuto klasifikaci vedou Pérez a Buemi, oba předjeli 82krát. Následují je Button (77), Webber (76), Alguersuari (74) a Michael (71).

Diskuze (43) Další článek: Neměl jsem nejlepší sezónu, ale platí to i pro Ferrari, říká Massa
8:55 | Pascal Wehrlein bude jezdit ve formuli E, takže do Toro Rosso zdá se nepůjde...
15. října | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
15. října | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10