Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

https://f1.sk/clanok/72627-autobild-vyv...

Tak na toto jsem fakt zvedav. Na konci roku se mluvilo, ze Honda testuje na trech mistech na svete, takze jedno misto mihlo byt v Rakousku. Uvidime co bylo pricinou neshod a jestli je tam treba testovat.
Illien je kapitola sama pro sebe. Od Renaultu odesel, prej jim delal posledni blok motiru, ale Renault rikal, ze jim k nicemu nebyl. Honda uz loni rikala, ze ji k nicemu neni, ze chtela jen probrat nejake jeho napady, ale nebylo to prej k nicemu. Ted opet rikaji, ze jim nebyl k nicemu.
No dulezite budou vysledky, ty reknou nejvice o tom jak se jim dari vyvoj Fakt jsem na to zvedav s cim vyjedou

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

Jsem hodne zvedav, jak dopadne prvni kvalda. Od Renaultu prosakuje optimismus, ikdyz Cyrda je optimisticky neustale. Mluvi se o 50 konich. U RB se pri uvedeni 3spec. motoru mnluvilo o tom, ze je na dynu 4. resp. motor pro sezonu 2019, ktery by mel prinest opet stejny vykon nahoru jako 3. spec. U 3spec. rikal Marko ze prinesla pres 50 koni, coz je to same co prinese Renault. Kdyz vezmeme v uvahu, ze RB rika, ze by byl ve kvalde s Hondou o 0,6s rychlejsi a v zavode o 0,1s, tak jsem fakz zvedav jak dopadne kvalda Jestli to bude nebo

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

to bude sledovanost, taky jsem na to zvědavej

T.E.CH  |  04. 01. 2019 11:00

Jenže ta poslední specifikace Hondy, nebyla vyladěná , oni ji testovali uškrcenou, aby zjistily jak se chová, neuměli z ní uplně ten výkon dostat, logicky, to není kritika. Jasně kW tam najdou, teď přes zimu, protože to poslední co Honda testovala, je motor pro rok 2019, respektive pro prvni půlku sezóny. V tom módu jak ji testovali, to dle toho co se píše nebyla zase takovej majstrštyk, čeká je hodně práce, mapovaní....
Opravdu si myslím, že budou rádi když budou na úrovni Renaultu, na začátku sezóny.
Ty furt imho zcela chybně řešíš maximální výkony a kvaldu.Jenže to ti řekně pouze něco....jedna věc je maximalní výkon, ve spoustě případů stejně jen krátkodobý a pak používaný dlouhodobě a tam byl prý Renult zcela jistě ještě lepší. Honda měla i problém se spotřebou, vzhledem k tomu ,že to nebylo vyladěné.

Kolik přinese Renault nikdo neví, tvé číslo se mě zdá moc optimistické a také je potřeba to rozdělit na výkon kvalifikační a závodní. Rozdíl mezi těmito režimy je cca+- odhaduji něco mezi 20-30 kW.

Nechci se stale dohadovat o zbytecnostech, kor kdyz za chvilku uvidime jak to letos od zacatku sezony bude jak s vykonem tak se spolehlivosti.
O problemech se spotrebou se letos vubec u Hondy nepsalo, resp. jsem nezaznamenal nic co by stalo za rec. Zato muzu rici, ze jsem jednou cetl od Sainze, ze museli setrit palivo, takze bych uplne netvrdil, ze je Honda v tomto horsi, tedy letos, kdy hodne predelali spalovaci proces.
Neresim spickovy vykon. Pokud poslouchas a RB rika ve kvalde je Honda o 0,6s lepsi a v zavode o 0,1s lepsi dle simulaci, tak tam proste je i zavod. Nemuzu si pomoct, ale Renault v zavode lepsi dle meho nebyl.
Vezmi si, ze Hujer mel tak o 20 koni vice nez Renault. Kde tedy byl vlastne tovarni motor s palivy BP? Nerikam, ze Honda jela naplno, ale pokud 3. spec. dle Marka mela mit 50 koni, tak je proste na stolici meli. Ze pak jezdili s jinym nastavenim vykonu se muzem dohadovat, ale na dynu dle Marka vykon byl.
Honda nejezdila s motorem pro rok 2019. Honda testovala veci pro motor 2019. ten by mel byt komplet jiny a vylepseny a dle Marka opet o cca 50 koni silnejsi nez 3.spec. Nerikam, ze bude novy motor jezdit od pocatku na plny vykon, muzou ladit, ikdyz to by meli vychytat pri testech. RB dle meho muze jit na jistotu, kdy Honda mluvila o 3 motorech na sezonu a TR muze jet s jinak nastavenym motorem a muzou se zamerovat na vykon a hledani pokroku a vetsi spotrebou motoru. Nic neni jasne dane.
Ja netvrdim, ze to co rika Marko je skutecne tak, ale v TR se to da tezko posoudit. Zatim jim to verim, kor kdyz cely rok slysime o lepsi ovladatelnosti motoru Hondy a ze s tim mel Renault dost casto v sezone problem. Honda muze i diky tomu ziskat nejakou desetinu navic, ikdyz by byl vykon shodny. Vse je dulezite, i zastavba a nasledne pak aero. Je to komplexni jednotka, ktera ma dopad do celeho kompletu auta a nasledne casu na kolo.
Osobne si myslim, ze se jak Honda tak Renault spicce priblizi. Letos nemela spicka takovy narust, jako se odhaduje ted u dvou slabsich motoraru, takze pocitam, ze to bude podobne i letos.
Pro me by bylo 20-30kW u Renaultu malo. Vezmi si, ze 3. upgrade nepredstavili, takze jsou ve skluzu. Narust ted pres zimu musi udelat zasadnejsi a musi tam byt jak vyvoj 3. upgradu, tak vyvoj pres zimu dohromady. Minimalne 20+20kW, coz je cca 50 koni. Vetsina lidi Cyrdovi a narustu vykonu neveri a cekaji, az to uvidi na trati. Ja tomu celkem verim, neprijde mi to jako moc, kor kdyz je to vlastne skoro rocni vyvoj. Uz jsem toto cislo videl parkrat. Pokud McL rika, ze Renault nasel spoustu koni, tak 50 koni je takove minimum, ktere mi k tomu sedi.
Vim ze to nemas rad, ale pokud secteme cisla upgradu a ztratu Hondy 10 koni pred zimou neodvazil bych se tvrdit, ze je Renault v zavode pred Hondou. Honda mela 2 upgrady o vykonu 40 a 50 koni. Je otazka kolik vlastne pridal Renault, ale o vice jak 30 konich u prvniho a jedine upgradu pochybuji. Takze cisla rikaji neco a skutecnost uvidime uz za par tydnu na trati.

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

Honda 2018
https://www.as-web.jp/f1/419722...
http://nd02.jxs.cz/403/332/7b7465a1d7_105306...
http://nd02.jxs.cz/644/524/7d78ea9d43_105306...
http://nd02.jxs.cz/373/257/27af73b6e5_105306...

Renault 2018
http://nd02.jxs.cz/217/140/293411ea96_105306...

Příspěvek byl 3× upraven, naposled 03. 01. 2019 12:31

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

Dekuji Techovi za Hondafans prispevky. Sice stare a zname, ale porad lepsi nez zlucarina. Konecne to tady nebudu zaplavovat Honda prispevky sam
Jinak McL dodava vsem tymum ECU a Honde dodaval treba kabelaz a baterie. McL nejen ze sam neco i vyrabi jako alternatory viz. drivejsi dodavky pro RB a nahrazeni tak nespolehlivych alternatoru od Magneti Marelli, ale nekdy i jen projektuje a nechava delat jinde. Ikdyz vlastne byly ty alternatory vyrobene v McL nebo jen projektovane? Treba zminovane baterie byla subdodavka od evropskych firem. To uz jsem ale psal zacatkem lonskeho roku, takze dnes nic noveho. Vse by se melo pomalu u Hondy presouvat na vyrobu do Japonska, resp. se asi tak uz stalo po rozpadu vztahu McL-Honda.

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

T.E.CH  |  03. 01. 2019 11:02

Vše má svůj vývoj, každý se učí, každej se posouvá, každý dělá chyby. Pro zrychlení vývojeje subdodavatel super věc, pokud to funguje. Vše je o tom , jaký kdo má kapacity, odborníky, zkušenosti. Vše pod jednou střechou je výhoda.Tohle dát dokupy, je prostě vždy na hodně let. Za mne je hrozná škoda, že si tohle ani Honda a ani Mclaren neuvědomovaly, jak složité tenhle motor je zařízení. Mercedes nastavil laťku a už to jelo.....nebyla šance, v tom jejich tempu jim stačit a o spolehlivosti nemluvě, když nejsou zkušenosti a čas na vývoj, nemůže to dopadnout dobře. F1 je ve vývoji neskutečný mazec a současné motory jsou opravdu velká alchimie, aby fungovali jako balíček. Podcenili to všichni....

McL-Honda - jasne podceneni, kor kdyz Denis loboval, at Honda vstoupi jeste o rok drive. Renault umyslne setril, coz ma nasledky podobne, tzn. vysledky bidne. Ferrari jelo standard a Mercedes s vvyojem od roku 2007 s tim slusne vyjebal. Dle meho to tak nejak museli mit s nekym dohodnute, ze se ty motory nakonec takto povedou. Jinak by nemelo smysl vyvijet neco 7 let dopredu. kdyz vezmene v uvahu, ze ma Mercedes za sebou 11 let vyvoje a to ve funkcnim tymu, tak je jasne, ze vetsina chtela po Honde zazraky do tri dnu. Vzdyt Honda na tom dela tech 5 let i s budovanim tymu. Za tu dobu Mercedes jeste nevyjel a jeste 2 roky vyvijel. Tohle proste nejde porovnat. zetony byla rovnez velka chyba, ale Honda musela stejne vyvijet za pochodu a pritom budovat tym. Nekdo rika, ze byla i chyba dodavat jednomu tymu, ale nejmenovany japonsky novinar s touto uvahou nesouhlasi, kdy rika, ze se Honda pri budovani tymu musela soustredit na jeden cil a tym, kor kdyz jednotka neslapala vubec spolehlive. S tim nakonec asi i souhlasim.

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

T.E.CH  |  02. 01. 2019 23:50

Zde rozhovor s Hondou, Japonský novinář , zcela jasné , oni ten malej motor fakt chtěli zvládnout.

Q: Some analysts say that the technological troubles you encountered stemmed from McLaren's "size zero" concept, which called for an extremely small power unit. Do you intend to make any size changes in 2016?
This V-6 direct-injection turbo engine has a displacement of 1.6 liters and two motors, the MGU-K and the MGU-H.

A: No. F1 cars cannot go fast without proper consideration given to air resistance and the way suspensions move. It's important to minimize the size of power units so that they don't interfere with the car's design. ... McLaren once told us that we don't have to be aggressive in downsizing our power unit. But we are determined to shrink the size by whatever means possible.

https://asia.nikkei.com/Business/Companies/Honda-...

T.E.CH  |  02. 01. 2019 23:38

Zde je to hezky popsané :

https://www.f1analisitecnica.com/2017/06/power-unit-honda-...

Sice Italsky, ale s tím si poradíte.

Zlucari jedou na fakenews a 6kg a k tomu jeste starym par let, resp snenim z roku 2017.
https://f1news.autoroad.cz/novinky/84975-renault-pla...

Svet jede na 2kg v roce 2018, kdy teprve doslo k jeho nasazeni. Renault tak jezdil s MGU-K mrte let starym, extra tezky a obrovskym. Kdo ho videl na letosnim motoru RB tak mu padla celist.
https://f1sport.auto.cz/clanek/hulkenbergovi-novy...

A takto je to stale. Treba s tim, ze MGU-H pro Hondu delal McL group. Az ted v roce 2018 nasadila Honda svuj vyvoj MGU-H. Takova je minulost, ikdyz se nelibi. Jestli Honda vyladila loziska, coz McL asi neumel, tak to netusim. To by si mohl tipnout nejmenovany tiparo-zlucar
Peknej vecer vsem fandum F1

Jinak to vypada, ze Honda bude ztracet okolo 30 koni na spicku prvni polovinu sezony a pokud vse ve vyvoji pujde dle planu tak druhou polovinu budou na cca polovine ztraty. Vse jsou odhady s ohledem na vyvoj a pokroky jak spicky tak Hondy, ale mela by to byt ta horsi varianta, takze doufejme, ze to bude lepsi. Uvidime co z touto ztratou udela lepsi zastavba motoru Honda, resp. co zvladne RB diky těmto vlastnostem motoru vytahnout ze sasi. Nelze zapomenout, te Honda by mela mit nejnizsi bmotnist v poli a vse by mela mit na minimalnich povolenych hmotnostech pro jednotlive komponenty. Snad pojedou stale stejnou filozofii, ikdyz jim letosni motor narostl do delky o par centimetru, ale to uz jsem na zacatku letosni sezony rikal. Takze nic nového.

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?

T.E.CH  |  02. 01. 2019 23:23

Seš zcela s formy šuline. MGU-H Mclaren nedělal.....pomáhal s MGU-K, tuším že Honda ho neuměla narychlo utěsnit. Takže tu nelži a nebo najdi odkaz, nemám problém přehodnotit svůj názor na věc. Abychom za chvilku nezjistily, že celej motor dělal Mclaren.

Jinak na začátku roku používala Honda MGU-H, z roku 2017.


Řešíš tady MGU-K a váhu a najednou ti je divný, že to co používal Renault bylo hodně těžký a ještě se to muselo "více" chladit a to byl další 1 kg. Ty se mě fakt zdáš.... a to si mně omílal, že jsem to říkal špatně, tak teď jdeš přesně opačně. Divný, divný....kolik to nakonec vážilo, nevím. To nikdo nezdělil, pravda ty to budeš vědět, jednou to je těžký a pak zase lehký.

Tady si počti, hlavně to interpretuj správně. Možná to napoprvé nepochopíš.... a budeš za Honda-trotla.

https://www.f1analisitecnica.com/2017/04/power-unit-honda-...
Ale jak jsem psal, postupně....


Pierre Gasly Ferda.  |  02. 01. 2019 22:21

Jak nejlépe zhodnotit poproky Hondy v minulém roce?
Nejlepší možná bude vyhnout se všem technickým termínům a srovnat Hondu v TR s Mekáčem s Renaultem.
TR ani Mekáč tomu loni ve vývoji vozu moc nedali a proto se dá porovnávat poměrně dobře.
Začátkem roku na tom byl Mekáč poměrně slušně, ale koncem už bojoval pouze s Williamsem. TR sice taky taky moc velké zázraky neukázal, ale oproti Meku měl alespoň v kvaldách nad Mekem poměrně navrch.

T.E.CH  |  02. 01. 2019 22:43

To se hodně těžko hodnotí, protože šáska se moc nepovedly "nikomu", respektive, konkurence udělala šáska lepší a i těžila z výkonějších motorů, hlavně v kvalifikaci. F a M jsou prostě jinde....snad to bude letos lepší a mezera se zmenší.

Honda pokročila, o tom žádná, ale čtyři roky jsou v čoudu a byl to pořád tak nějak testovací režim. Pro všechny velké poučení, jak se to nemá dělat, když lezeš do F1.

"Pro všechny velké poučení, jak se to nemá dělat, když lezeš do F1."

On nikdo další se potom do F1 neodvážil, neměl na to koule (spisovně prostředky se znalostmi). Takže je asi blíže pravdě tvrzení, že pouze Honda se odvážila naskočit do rozjeté F1, i když si naryla čumák.

A to je to, co mi na Vás vadí. Občas žlučovitá interpretace faktů. Na jedné straně rozumím, že optimismus některých jedinců, který se jeví nepodložený, provokuje, ale myslím si, že je možné reagovat i jinak.

T.E.CH  |  02. 01. 2019 23:33

S tím musím souhlasit.

T.E.CH  |  02. 01. 2019 15:41

Tak jedno jisté, vše je dost často jinak než tu v průběhu roku Elseňor prezentoval. Plést si třeba MGU-H s MGU-K, to chce fištróna a spousty znalostí.
Imho bude mít motorově Honda problém v první polovině šampionátu, vůbec vyrovnat Renault. Ono když se testuje poslední specifikace, která je pro další rok a chtějí zjistit oscilace, aby nešli s motorem naslepo, jako vždy s Mclarenem, tak se nikdo nemůže divit. Je mi divné, že to neotestují na osci-dýnu v RB a pokud možno s převodovkou, když dle jednoho místního ekšperta, byla Honda nucena testovat motory bez převodovky. Mohl by jmenovat další věci, ale to si nechám na jindy. Místní lháře, je potřeba ničit postupně a ne najednou.

Tak jako vzdy vis houno, resp. si vymyslis sve uvahy a vydavas za pravdu.
Vzpominam, jak si tu blabolil o MGU-K, ze ho Renault vylepsi a snizi hmotnost o 7Kg. Nakonec to bylo o tech cca 2 co jsem rikal, protoze tech 7Kg je minimalni hmotnost, ale chapu. Nejde ti o to psat nejake hodnotne info, ale sve pseudouvahy a bludy, jako fakenews.cz. Nemas s nima neco spolecneho, nedelas pro ne?
Jestli si pletes MGU-K a H tak to jsi hodne marnej, ale to uz vime.
Honda bude mit zcela novy motor pro pristi rok, resp. zcela novy vnitrek. Honda testuje ted ponovu i s prevodovkama viz. sdeleni RB. Ziskava info pro vývoj. Honda ma od RB i podvozek pro testy, ktere ma na novem dynu, kde muze somulovat vice veci nez mohla drive. To ze to neslo a marnym McL neni problem Hondy. TecL nebyl schopnej dodavaz prevodovky pro vyvoj neni chyba Hondy. To ze ted testuji neznamena, ze budou jezdit s timto motorem z konce roku. Testuji se napady. Ale rikat to tobe je jako hazet perly...
Vyrovnat Renault? Vzdyt jsou pred nim. To ze Renault nasel na dynu cca 50 koni neznamena ze s nimi pojede. Jako vzdy ma problem s turbem, ktery ostatni nemaji a nakonec tam ten vykon stejne asi nebude, protoze ho kvuli spolehlivosti budou snizovat jako letos na zacatku riku. Vzpomenme na letosni 2. upgrade. Renault tak bude dotahovat co zaspal.
U Hondy se proslycha, pokud vse pujde podle planu, budou atakovat spicku v 2. polovine pristi roku.
Jo a to co jsem psal na zacatku roku 2018 a dale se vse potvrdilo i s vyvojem a preskocenim Renaultu. Jen tobe podobny to otoci, pac se jim to nehodi. Renault byl nejslabsi, dale byk Hujer a Honda o nejakou desitku koni silnejsi

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 02. 01. 2019 19:11

RBHonda rychl. kvalda Aus 2019: | Po vyhrany kvalde zareju do zlucaru | Do 0,3s povinnost | Ztrata 0,3-0,7s zklamani | Vice jak 0,7s jebu RB-Honda do vejfuku, dam 3 zavody hajeni | RB-H 2019 vice jak 500b?


1 2 3 4 5

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.