Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Honda v letošním končícím roce zlepšila svou spolehlivost i výkon. Jezdci Toro Rosso sice nasadili poměrně dost komponent pohonné jednotky, ale z velké části za to mohla snaha Hondy o co největší zlepšení – zejména, když ji čeká spolupráce s Red Bullem.
Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Honda nakonec získala s Toro Rosso více bodů než s McLarenem za dva ze tří let spolupráce. Hned v Bahrajnu získalo Toro Rosso čtvrté místo. Tak vysoko Honda během spolupráce s McLarenem nikdy ve výsledcích nebyla.

V průběhu sezóny museli jezdci Toro Rosso odstoupit jen ze tří závodů.

„Na začátku tohoto roku bylo velmi těžké si stanovit cíle, protože jsme měli nového partnera,“ řekl technický šéf Hondy Tojoharu Tanebe pro Motorsport.com. 

Tost byl šokován, v jakém stavu přišla Honda od McLarenu

Tost byl šokován, v jakém stavu přišla Honda od McLarenu

„V uplynulých letech jsme měli spoustu selhání a problémů. U pohonné jednotky byla v této sezóně naší hlavní prioritou spolehlivost. A pak samozřejmě výkon.“

„Se spolehlivostí pohonné jednotky jsme spokojeni. V porovnání s předešlými lety to bylo zcela odlišné.“

První problém Hondy přišel hned v Austrálii. Gaslymu zničil motor problém s MGU-H a turbem. Honda se vrátila ke specifikacím z roku 2017 a nové komponenty nasadila až v Bahrajnu. Zbytek sezóny se z velké části obešel téměř bez problémů. Gaslyho potkaly až v Abú Dhabí. Hartley pak měl problém po rychlé přestavbě motoru po své velké nehodě v britské Grand Prix. Ze závodu musel odstoupit. 

Zejména ke konci sezóny nasazovala Honda velké množství dílů, aby se připravila na rok 2019. „Na dynamometru můžete udělat spoustu testů, ale nikdy nevytvoříte stejné vibrace, nikdy nepoznáte skutečnou říditelnost pohonné jednotky,“ řekl Franz Tost. 

„Proto jsme ke konci sezóny tlačili na nasazování nových specifikací. V Mexiku nebo v Austinu nebylo nutné měnit motor, ale my jsme na to tlačili.“

Podle Tosta Honda něco vyvinula a tým chtěl vědět, jak je to dobré, jak to bude fungovat v autě apod. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Grosjean je hrdý na to, jak dokázal v průběhu roku zlepšit své výkony

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00