Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Honda v letošním končícím roce zlepšila svou spolehlivost i výkon. Jezdci Toro Rosso sice nasadili poměrně dost komponent pohonné jednotky, ale z velké části za to mohla snaha Hondy o co největší zlepšení – zejména, když ji čeká spolupráce s Red Bullem.
Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Honda nakonec získala s Toro Rosso více bodů než s McLarenem za dva ze tří let spolupráce. Hned v Bahrajnu získalo Toro Rosso čtvrté místo. Tak vysoko Honda během spolupráce s McLarenem nikdy ve výsledcích nebyla.

V průběhu sezóny museli jezdci Toro Rosso odstoupit jen ze tří závodů.

„Na začátku tohoto roku bylo velmi těžké si stanovit cíle, protože jsme měli nového partnera,“ řekl technický šéf Hondy Tojoharu Tanebe pro Motorsport.com. 

Tost byl šokován, v jakém stavu přišla Honda od McLarenu

Tost byl šokován, v jakém stavu přišla Honda od McLarenu

„V uplynulých letech jsme měli spoustu selhání a problémů. U pohonné jednotky byla v této sezóně naší hlavní prioritou spolehlivost. A pak samozřejmě výkon.“

„Se spolehlivostí pohonné jednotky jsme spokojeni. V porovnání s předešlými lety to bylo zcela odlišné.“

První problém Hondy přišel hned v Austrálii. Gaslymu zničil motor problém s MGU-H a turbem. Honda se vrátila ke specifikacím z roku 2017 a nové komponenty nasadila až v Bahrajnu. Zbytek sezóny se z velké části obešel téměř bez problémů. Gaslyho potkaly až v Abú Dhabí. Hartley pak měl problém po rychlé přestavbě motoru po své velké nehodě v britské Grand Prix. Ze závodu musel odstoupit. 

Zejména ke konci sezóny nasazovala Honda velké množství dílů, aby se připravila na rok 2019. „Na dynamometru můžete udělat spoustu testů, ale nikdy nevytvoříte stejné vibrace, nikdy nepoznáte skutečnou říditelnost pohonné jednotky,“ řekl Franz Tost. 

„Proto jsme ke konci sezóny tlačili na nasazování nových specifikací. V Mexiku nebo v Austinu nebylo nutné měnit motor, ale my jsme na to tlačili.“

Podle Tosta Honda něco vyvinula a tým chtěl vědět, jak je to dobré, jak to bude fungovat v autě apod. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (95) Další článek: Všechny safety cary Mercedesu: Pohotovost drží už přes 400 grand prix
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.