Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Honda v letošním končícím roce zlepšila svou spolehlivost i výkon. Jezdci Toro Rosso sice nasadili poměrně dost komponent pohonné jednotky, ale z velké části za to mohla snaha Hondy o co největší zlepšení – zejména, když ji čeká spolupráce s Red Bullem.
Letos jsme významně zlepšili spolehlivost, říká Honda

Honda nakonec získala s Toro Rosso více bodů než s McLarenem za dva ze tří let spolupráce. Hned v Bahrajnu získalo Toro Rosso čtvrté místo. Tak vysoko Honda během spolupráce s McLarenem nikdy ve výsledcích nebyla.

V průběhu sezóny museli jezdci Toro Rosso odstoupit jen ze tří závodů.

„Na začátku tohoto roku bylo velmi těžké si stanovit cíle, protože jsme měli nového partnera,“ řekl technický šéf Hondy Tojoharu Tanebe pro Motorsport.com. 

Tost byl šokován, v jakém stavu přišla Honda od McLarenu

Tost byl šokován, v jakém stavu přišla Honda od McLarenu

„V uplynulých letech jsme měli spoustu selhání a problémů. U pohonné jednotky byla v této sezóně naší hlavní prioritou spolehlivost. A pak samozřejmě výkon.“

„Se spolehlivostí pohonné jednotky jsme spokojeni. V porovnání s předešlými lety to bylo zcela odlišné.“

První problém Hondy přišel hned v Austrálii. Gaslymu zničil motor problém s MGU-H a turbem. Honda se vrátila ke specifikacím z roku 2017 a nové komponenty nasadila až v Bahrajnu. Zbytek sezóny se z velké části obešel téměř bez problémů. Gaslyho potkaly až v Abú Dhabí. Hartley pak měl problém po rychlé přestavbě motoru po své velké nehodě v britské Grand Prix. Ze závodu musel odstoupit. 

Zejména ke konci sezóny nasazovala Honda velké množství dílů, aby se připravila na rok 2019. „Na dynamometru můžete udělat spoustu testů, ale nikdy nevytvoříte stejné vibrace, nikdy nepoznáte skutečnou říditelnost pohonné jednotky,“ řekl Franz Tost. 

„Proto jsme ke konci sezóny tlačili na nasazování nových specifikací. V Mexiku nebo v Austinu nebylo nutné měnit motor, ale my jsme na to tlačili.“

Podle Tosta Honda něco vyvinula a tým chtěl vědět, jak je to dobré, jak to bude fungovat v autě apod. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Všechny safety cary Mercedesu: Pohotovost drží už přes 400 grand prix

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10