Letos budou standardem dvě zastávky v boxech, odhaduje Pirelli

Letos budou standardem dvě zastávky v boxech, odhaduje Pirelli

Nové pneumatiky Pirelli mají za sebou další sérii testů a jejich výrobce je přesvědčený, že se mu podaří splnit cíl, kterým je větší počet zastávek v boxech během závodů.

Pirelli přivezl do Jerezu všechny čtyři suché směsi a kromě HRT si je vyzkoušely všechny letošní vozy. Některé týmy sice nedokončily své plánované programy kvůli relativně četným přerušením jízd, přesto Pirelli nasbíral velké množství dat.

"Na základě toho, co jsme doposud zjistili, věříme, že stále směřujeme ke dvěma zastávkám v boxech," řekl sportovní šéf Pirelli Paul Hembery. "To samozřejmě může znamenat jednu zastávku na některých okruzích a tři zastávky na jiných tratích. Záležet to bude na jednotlivých vozech a vlastnostech okruhů. Několik jezdců mi řeklo, že jezdit s našimi pneumatikami bude velmi zábavné, což je přesně náš cíl."

Obavy, že by pneumatiky měly tak krátkou životnost, že by počet zastávek mohl vzrůst až na čtyři, Hembery odmítl. "Ne, podle dat, která jsem viděl, bych pochyboval, že by někdo mohl stavět čtyřikrát. Můžou být tři zastávky, ale mezi jednotlivými týmy jsou rozdíly. Pořád předpokládám dvě, v nejhorších případech možná někdo bude muset zastavit třikrát, ale čtyři zastávky neodpovídají datům, která jsem viděl, bylo by to hodně divné."

S pneumatikami Bridgestone zvládaly týmy odjet drtivou většinu závodů jen s jedním přezutím. Aby se tato situace letos neopakovala, snažil se Pirelli nastavit životnost pneumatik na zhruba 100 kilometrů, což představuje třetinu vzdálenosti celého závodu.

Během příštího testu v Barceloně chce Pirelli finalizovat specifikaci nejměkčí směsi. V současnosti je rozdíl mezi ní a tou nejtvrdší asi tři sekundy na kolo, což se ale změnit nemusí, bude záležet na získaných datech z katalánského okruhu.

Doporučujeme

Články odjinud